Gå til innhold

Hvordan smitter HIV ?

Anbefalte innlegg

Gjest ughugh
Skrevet

Smitter det gjennom spytt ?

Hvordan smitter det ?

Skrevet

Finnes det noen som er så uvitende i 2007? Ikke for å være frekk...

Det smitter gjennom blod og andre kroppsvæsker unntatt spytt (dvs. morsmelk, sæd, etc.).

Gjest ughugh
Skrevet

Finnes det noen som er så uvitende i 2007? Ikke for å være frekk...

Det smitter gjennom blod og andre kroppsvæsker unntatt spytt (dvs. morsmelk, sæd, etc.).

Ok.

Hva menes gjennom blod ?Sår mot sår ?Spytt mot sår ?

Beklager min uvitenhet.....

Skrevet

Ok.

Hva menes gjennom blod ?Sår mot sår ?Spytt mot sår ?

Beklager min uvitenhet.....

Jeg er litt usikker på hva du mener med spytt mot blod, men hvis man slikker på et åpent sår kan man bli smittet ja.

Gjest ughugh
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener med spytt mot blod, men hvis man slikker på et åpent sår kan man bli smittet ja.

Hvis jeg får spytte til en hiv smittet person på hendene, kan jeg da bli smittet hvis jeg ikke vasker hendene og da slikker meg på mine hender som har vært i kontakt med personens spytt ?

Skrevet

Hvis jeg får spytte til en hiv smittet person på hendene, kan jeg da bli smittet hvis jeg ikke vasker hendene og da slikker meg på mine hender som har vært i kontakt med personens spytt ?

Nei.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

I teorien KAN man bli smittet av HIV gjennom spytt. Men da må det 7 liter spytt til for at dette skal være en mulighet. Så svaret blir nei. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...