Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 37 år som er veldig plaget med migrene. 6-8 anfall i måneden er ikke uvanlig.Har fått NARAMIG, men det er ikke suksess, akkurat. Prøvd IMMIGRAN, men ble veldig uvel av den. Spenningshodepine har jeg hver eneste dag, og bruker endel FENAZON KOFFEIN. går til psykolog i forb. med angst\depresjon etter overgrep.Føler at lege ofte plasserer mine fysiske plager på det psysiske, men føler det er feil. Kan jeg kreve en utredning hos spesialist, og er det andre medisiner som kan hjelpe? Jeg er helt utslitt av dette.Vil tilføye at jeg mistet mens for 7 år siden, tar østrogen for å forebygge benskjørhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27647-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Min første assosiasjon er at en god del av denne hodepinen kan være medikamentbetinget. Når man inntar hodepinemedikamenter på nesten daglig basis, vil alle etterhvert gjennomgå en utvikling der hodepinen kommer tilbake når effekten av medikamentene har gått ut. Den beste behandling er da å slutte helt med alle hodepinemidler i noen uker. Det er jo ganske krevende, og fordrer et nært og godt samarbeid med behandlende lege.

Det er klart du kan be om henvisning til spesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27647-migrene/#findComment-112524
Del på andre sider

Min første assosiasjon er at en god del av denne hodepinen kan være medikamentbetinget. Når man inntar hodepinemedikamenter på nesten daglig basis, vil alle etterhvert gjennomgå en utvikling der hodepinen kommer tilbake når effekten av medikamentene har gått ut. Den beste behandling er da å slutte helt med alle hodepinemidler i noen uker. Det er jo ganske krevende, og fordrer et nært og godt samarbeid med behandlende lege.

Det er klart du kan be om henvisning til spesialist.

Er det ikke mulig å slutte med medisinene alene? Det er veldig flaut å si til legen at jeg har tatt reseptfrie midler stort sett daglig, rene narkomanen....

Kan jeg trappe litt etter litt, etter en bestemt plan? Og tror du kroppen min er skadet av medisinene? Jeg følger doseringene på pakken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27647-migrene/#findComment-114377
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...