Gå til innhold

Hjelp jeg skriker snart!!!!!


Gjest Queenie

Anbefalte innlegg

Hei!

Stå på.

Mobiltelefon er et godt råd, og så vidt jeg vet så er det heller ikke dyrere til utlandet.

Hvordan er din innstiling til svigers? Du skriver at de 'hater' og 'prøver å skille' osv.

Dette innlegget er ikke ment for å anklage deg men som et oppfordring til å prøve å forstå dem.

Mange lever i den oppfatning av at det er dyrt å ringe. Jeg har opplevd det selv med foreldra til kjæresten min, slev om jeg hadde et godt forhold så ville hun aldri ringe lenge. Vi bodde begge i norge, og 1kr per 3-4 minutt er ikke dyrt. Men ofte så har folk innarbeidet denne tanken.

Når han bor hjemme så er det naturlig at hans 'mamma og pappa' vil ha et ord med i laget. Jeg merker det selv når jeg bor hos foreldra mine i ferier. Mamma passer fortsatt på at jeg (snart 30) kler meg skikkelig. :-) Noen foreldre er slik, de vil passe på sine 'små'.

Mine besteforeldre har aldri ringt meg og det har aldri falt meg inn som unaturlig. Jeg ringer dem og har et ellers kjempegodt forhold til dem.

Det jeg prøvewr å si er at frustrasjonen og avstanden gjør kanskje at ting ser værre ut enn det de er?

Selvsagt er det ille at de lytter på samtaler.. men de er kanskje litt for kontrollfriker. Det trenger ikke bety at de hater deg.

Prøv å ta dem positivt og unngå å skape noen direkte konflikter som kan gjøre et anstrengt forhold til et konfliktforhold. Spesielt hvis du ikke har forsøkt å forstå dem først.

Jeg vil uansett anbefale dere å flytte sammen. Dere har giftet dere for å leve sammen og ikke for å holde på interesante jobber? Man må ofte ofre noe for å få noe annet her i livet.

I alle tilfelle: Lykke til! Jeg håper det ordner seg til det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solveig Vennesland, Familierådgiver

    10

  • sirene

    10

Mannen din må flytte ut av sine foreldres hus. For at han skal klare dette må dere kanskje gå i familieterapi sammen.

Mannen din bør kjøpe seg en mobiltelefon slik at han kan ringe hvem han vil når han vil.

Du må diskutere med mannen din om du skal sende brevet til svgerfar, og om du skal ta kontakt med advokat. Sannsynligvis vil det bety full krig, så vær klar over at det er det du oppnår.

Dette handler ikke om pris på telefonsamtaler eller om å kjøpe mobiltelefon (hvilket forøvrig er veldig dyrt om du ringer til utlandet!) Det handler om å bryte et mønster. Og det er smertefullt for alle parter. Mannen din er åpenbart glad i dere alle, men er kommet i en alvorlig lojalitetskonflikt. Hovedproblemet ligger slik jeg klarer å tolke denne situasjonen, i hans binding til foreldrehjemmet. Det er prisverdig å ha et godt forhold til mor og far, men når de tar kontrollen over livet ditt, er det farlig. Dette er en situasjon som må løses av dere alle i fellesskap. Det vil koste tid og smerte, men det er verdt strevet. Løsningen ligger ikke i at én av dere gjør noe - eksempelvis du flytter til Norge, han flytter ut eller han kjøper en egen telefonlinje. Her er det snakk om dype uløste konflikter mellom barn og freldre. Det er vanskelig å gjøre noe med det, men SLETT IKKE UMULIG! Tvert imot. Alle vil til syvende og sist tjene på å ta tak i fortidens spøkelser og bringe dem fram i lyset. Ta kontakt med et familierådgivningskontor. Det er hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om pris på telefonsamtaler eller om å kjøpe mobiltelefon (hvilket forøvrig er veldig dyrt om du ringer til utlandet!) Det handler om å bryte et mønster. Og det er smertefullt for alle parter. Mannen din er åpenbart glad i dere alle, men er kommet i en alvorlig lojalitetskonflikt. Hovedproblemet ligger slik jeg klarer å tolke denne situasjonen, i hans binding til foreldrehjemmet. Det er prisverdig å ha et godt forhold til mor og far, men når de tar kontrollen over livet ditt, er det farlig. Dette er en situasjon som må løses av dere alle i fellesskap. Det vil koste tid og smerte, men det er verdt strevet. Løsningen ligger ikke i at én av dere gjør noe - eksempelvis du flytter til Norge, han flytter ut eller han kjøper en egen telefonlinje. Her er det snakk om dype uløste konflikter mellom barn og freldre. Det er vanskelig å gjøre noe med det, men SLETT IKKE UMULIG! Tvert imot. Alle vil til syvende og sist tjene på å ta tak i fortidens spøkelser og bringe dem fram i lyset. Ta kontakt med et familierådgivningskontor. Det er hjelp å få.

De små handlingene er en del av løsrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...