Gå til innhold

lei av forsikringsselskapet

Anbefalte innlegg

Gjest lei av dette jeg
Skrevet

Jeg og mannen fikk tilbud om livs- og forsikring ved alvorlig sykdom i forbindelse med refinansering av lånet i banken. Har ikke tenkt å søke om det , men kunderårgiver hadde plikt å tilby oss det, og anbefalte så sterk at vi fant ut vi skulle søke. Det har seg slimk at jeg hadde medfødt hjertefeil som ble operert i 6 års alder, dvs ca 22 år siden. Har aldri etterpå hatt noen symptomer, plager eller noe som helst i forholdt til hjerte, alltid levd sunt og nokså aktiv. Men faktum er at jeg var faktisk operert og det kommer til å bli i papirene mine livet ut. Man må jo fylle ut egenerklæring når man søker om det, og så fikk jeg tilsendt en bunk med andre papirer jeg skulle fylle ut siden de trengte mer info. Fastlegen min fikk omtrent like mange papirer som han skulle fylle ut med info om meg, pluss at de fra forsikringsselskapet ønsket en del blodprøver av meg og muligens noen supplerende undersøkelser. Jeg begynte å være litt lei av det, for jeg skjønner jo godt at de lurer på ting siden jeg opplyste at jeg var operert, men det er litt iriterende at de ikke stoler på egenerklæring i hele tatt. Jeg er sunn, 29 år gamel kvinne, det skrev jeg i egenerklæring, hva er vitsen å utrede meg for alt mulig helt unødvendig? Hvor store er sjanser at ung frisk dame dør plutseli eller får hjerte infarkt , er det det de er så redde for? Jeg ble jo innkalt til lege et par ganger for å ta de blodprøvene , det blir kanskje mer om de ønsker flere undersøkelser, men nå vurderer jeg virkelig å takke nei til denne forsikringen når det blir endelig godkjent. Bare for prinsippe skyld. Nå har jeg litt flaks i det at jeg er gravid og slipper å betale egenandel hos fastlege ( og det er akkurat ikke så rettferdig mot skattebetalere, siden det har ingenting med graviditeten å gjøre, men hjelper meg mye ), men tenk hvis jeg skulle betale alt dette ekstra selv.. Masse blodprøver, spesiale undersøkelser som ikke trengs i det hele tatt, alt dette koster jo sitt, pluss at normal betaler man 125 kr for legekonsultasjon i tillegg.

Vurderer helt seriøst å takke nei til forsikringen ( som koster i tillegg 600 kr i måned, det er ikke lite med tanke på sjanse for at jeg trenger det er nesten lik null ) , rett og slett for de gjør det så tungvint. Bare for prinsippeskyld.

Uff, måtte bare få det ut.. Er det noen her som har lignende erfaring ?

Gjest Opplevd det samme
Skrevet

Ja, jeg har samme erfaring med kreft sykdom som jeg jeg hadde for 28 år siden. Heldigvis gikk jeg rett gjennom nåløyet hos et annet forsikringsselskap. Men her fikk samboer problemer, så vi endte opp med ulike selskaper.

Skjønner følelsene dine, kanskje du kan sjekke opp med et annet selskap? Jeg har Nordea, mens gubben har sparebank 1.

Gjest lei av dette jeg
Skrevet

Ja, jeg har samme erfaring med kreft sykdom som jeg jeg hadde for 28 år siden. Heldigvis gikk jeg rett gjennom nåløyet hos et annet forsikringsselskap. Men her fikk samboer problemer, så vi endte opp med ulike selskaper.

Skjønner følelsene dine, kanskje du kan sjekke opp med et annet selskap? Jeg har Nordea, mens gubben har sparebank 1.

Greit å vite at det ikke bare meg som blir oppgitt av slike ting..:) Det er faktisk Nordea som jeg sliter med. Verken jeg eller mannen trenger egentlig ikke denne type forsikring, vi takket ja til dette bare i forbindelse med førstehjemslån ( som jeg skrev tidl), og det var vist kunderådgiver som var så flink til å overtale oss. Er friske og sunne begge to, driver ikke med farlige aktiviteter, så når jeg tenker meg om så tror jeg at vi trekker oss ut fra alt dette snart. Greit at de ønsker ikke å investere i virkelig syke folk som kan faktisk ha godt nytte av en sånn type forsikring, men det gjelder ikke akkurat oss.. og så er dette nokså dyr til slutt. Synes bare synd på lege som har faktisk brukt en del tid på papirarbeid i forbondelse med dette, og så alle de prøvene som ble allerede tatt..

Gjest Opplevd det samme
Skrevet

Greit å vite at det ikke bare meg som blir oppgitt av slike ting..:) Det er faktisk Nordea som jeg sliter med. Verken jeg eller mannen trenger egentlig ikke denne type forsikring, vi takket ja til dette bare i forbindelse med førstehjemslån ( som jeg skrev tidl), og det var vist kunderådgiver som var så flink til å overtale oss. Er friske og sunne begge to, driver ikke med farlige aktiviteter, så når jeg tenker meg om så tror jeg at vi trekker oss ut fra alt dette snart. Greit at de ønsker ikke å investere i virkelig syke folk som kan faktisk ha godt nytte av en sånn type forsikring, men det gjelder ikke akkurat oss.. og så er dette nokså dyr til slutt. Synes bare synd på lege som har faktisk brukt en del tid på papirarbeid i forbondelse med dette, og så alle de prøvene som ble allerede tatt..

Jeg hadde uansett ALDRI turd å la være å forsikre meg, med mindre jeg hadde gode forsikringer gjennom jobben. Alle kan bli syke og alle kan vi komme ut for en ulykke. Klarer du å sitte med huset om mannen din dør feks?

Jeg hadde helt klart gått for forsikringen om den ble godkjent. Er egentlig bare deg selv du straffer om du la vær. Men skjønner du blir litt sur på forsikringsselkapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...