Gå til innhold

Vil slanke meg

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

I morgen tidlig skal jeg veie meg og så skal jeg begynne på en hard slankekur,og se hvor mange kilo jeg går ned på en uke....bare hater meg selv når jeg er som dette :(

Snart er det sommer og jeg er overvektig....

Gjest D*lilith
Skrevet

grete roede?

Nei,skal lage min egen kur :)

Sofies mamma
Skrevet

Nei,skal lage min egen kur :)

Ok. Er det intensivt og så skal du bli værende nede i vekt? høres vanskelig ut. Hva er opplegget?

Gjest D*lilith
Skrevet

Ok. Er det intensivt og så skal du bli værende nede i vekt? høres vanskelig ut. Hva er opplegget?

Tre små måltider om dagen og drikke masse vann,skal og må klare det...har tenkt å holde vekten nede også,vet det blir tøft men må bare klare det.

Har selvmordstanker pga vekta mi...jaja bla pga vekta mi,føler meg så missa.

hare1365380455
Skrevet

Det er et vektmestringsforum her på dol. Kanskje du kan få motivasjon der? :)

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er et vektmestringsforum her på dol. Kanskje du kan få motivasjon der? :)

Er det?

Det visste jeg ikke,det må jeg ta en titt på,takk for tipset :)

hare1365380455
Skrevet

Tre små måltider om dagen og drikke masse vann,skal og må klare det...har tenkt å holde vekten nede også,vet det blir tøft men må bare klare det.

Har selvmordstanker pga vekta mi...jaja bla pga vekta mi,føler meg så missa.

Tre små måltider om dagen er for lite. Du bør spise hver 3.-4. time har jeg hørt. Spiser du for lite så tror jeg ikke slankingen går så bra.

Lykke til!

Gjest D*lilith
Skrevet

Tre små måltider om dagen er for lite. Du bør spise hver 3.-4. time har jeg hørt. Spiser du for lite så tror jeg ikke slankingen går så bra.

Lykke til!

Takk for det :)

Sofies mamma
Skrevet

Anbefaler deg at du går grete roede-kurs. Mye og god mat som gjør at du holder deg god og mett, får fart på forebrenningen. Dette er en veldig sunn måte å slanke seg på. Når det er et så stort problem at du tenker å ta livet av deg, så ikke slank deg på egenhånd og ha så store forventninger. Det er veldig vanskelig. Det er en veldig usunn måte å gå ned i vekt på den du beskriver. Ikke bra for kroppen og ikke bra for forbrenningen på sikt, blir vanskelig å bl nede i vekt og. Gjør det på en måte som gjør at du endrer vaner, går ned og blir nede.

Gjest D*lilith
Skrevet

Anbefaler deg at du går grete roede-kurs. Mye og god mat som gjør at du holder deg god og mett, får fart på forebrenningen. Dette er en veldig sunn måte å slanke seg på. Når det er et så stort problem at du tenker å ta livet av deg, så ikke slank deg på egenhånd og ha så store forventninger. Det er veldig vanskelig. Det er en veldig usunn måte å gå ned i vekt på den du beskriver. Ikke bra for kroppen og ikke bra for forbrenningen på sikt, blir vanskelig å bl nede i vekt og. Gjør det på en måte som gjør at du endrer vaner, går ned og blir nede.

Kanskje jeg kunne melde meg på et sånt kurs ja....men jeg må jo gjøre noe nå,jeg vil se resultater fort.

hare1365380455
Skrevet

Kanskje jeg kunne melde meg på et sånt kurs ja....men jeg må jo gjøre noe nå,jeg vil se resultater fort.

Det er klart du vil se resultater fort, men den beste måten å slanke seg på er å bruke tid. Begynne å spise sunnere og ikke snop og chips annet enn på lørdagen. Mindre saus, mer frukt og grønt, drikke mer vann, gå/sykle i steden for å kjøre osv.

Ikke tenk at du skal begynne i morgen; begynn nå! Skal du i bursdag så ta et kakestykke; men ikke tre.

Gå turer.

Skrevet

Det dummeste du gjør er å gå en sånn kur - det eneste du oppnår er et rask vekttap som du legger på deg igjen i det du sprekker fra kuren. Meld deg inn i en vektklubb eller gå på f.eks roedekurs. Det finnes INGEN rask løsning på et vektproblem. Når du spiser så lite som det du oppgir ødelegger du stoffskiftet ditt, og du blir bare enda mer overvektig etterpå. Søk hjelp - man trenger ikke slite med dette aleine:-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er klart du vil se resultater fort, men den beste måten å slanke seg på er å bruke tid. Begynne å spise sunnere og ikke snop og chips annet enn på lørdagen. Mindre saus, mer frukt og grønt, drikke mer vann, gå/sykle i steden for å kjøre osv.

Ikke tenk at du skal begynne i morgen; begynn nå! Skal du i bursdag så ta et kakestykke; men ikke tre.

Gå turer.

Mye fornuftig i det ja....takk.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det dummeste du gjør er å gå en sånn kur - det eneste du oppnår er et rask vekttap som du legger på deg igjen i det du sprekker fra kuren. Meld deg inn i en vektklubb eller gå på f.eks roedekurs. Det finnes INGEN rask løsning på et vektproblem. Når du spiser så lite som det du oppgir ødelegger du stoffskiftet ditt, og du blir bare enda mer overvektig etterpå. Søk hjelp - man trenger ikke slite med dette aleine:-)

Får se om jeg finner noe sånt ja..takk.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg har ikke vaert i din situasjon, men kjenner flere som er og har vaert der...

Jeg har laert litt om kosthold, og kan en del. Det er mulig det jeg sier her, er ting du allerede vet fra for, men jeg skriver det ned likevel. Vet at det aller beste for forbrenningen din er aa spise hver 3 time. Hvert maaltid skal ikke gjore deg skikkelig mett, men nok til aa fylle magen slik at du foler deg saann helt passe mett.

(Spis som en konge til frokost, som en prins til middag, og som en fattigmann til kvelds!)

Spis masse gront, og isteden for flere brodskiver, lag deg noen tynne skiver(1-2) med et magert paalegg og mye "pynt", som agurk,tomat,salatblad,pure,ol. Drikker du et glass vann for hvert maaltid vil det gjore deg mettere. Fiber i kosten holder magen fin, og det gjor deg mettere fordi det svulmer opp i magen.

Ikke tenk at du skal slanke deg, men at disse maaltidene blir en livsstil, noe som skal vedvare. Flere folk bruker i starten en utrensningskur, der de faar ut avfallsstoffer som har hopet seg opp. Da kan man ogsaa gaa ned noen kg, og man faar en fornyet giv:) Dette kan du faa kjopt paa en helsekost butikk.

Ha en dag i uka der du nyter noe godt!

Trening er ogsaa veldig viktig. Kombiner mosjonstrening med styrketrening, det gir de beste resultatene! For aa holde motivasjonen oppe er det lurt aa gjore noe som du liker godt.

Hvis du lever et veldig usunt liv med mye fett og karbohydrater i kosten, og ogsaa er stillesittende, vil dette muligens gjore at de forste kiloene raser av deg, mens de resterende vil forsvinne gradvis.

Vaer glad i deg selv, unn deg noe fint i ny og ned:) Hvis du ikke elsker deg selv pga. overvekten, og slanker deg i desperasjon, saa blir det saa feil. Da blir slankingen til noe negativt. Skift livsstil-lev sunnere, og gjor noe som er godt for deg og kroppen din!

Gjest togli
Skrevet

Skal du bli varig slank, må du være tålmodig. I motsatt fall kan du risikere at vekta tilslutt blir enda høyere enn den var i utgangspunktet!

Spis sunt og mosjoner. Selv har jeg erfart at mat har enda mer å si enn mosjon. Jeg kan anbefale deg å spise knekkebrød med kalkunpålegg, tunfisk, makrell i tomat etc til alle brødmåltider. Til middag dropper du poteter, pasta og ris. Venn deg heller til diverse gode salater (uten dressing) og/eller wokede grønnsaker ved siden av middagen. Unn deg _litt_ godt f.eks. en fast kveld i uka. Blir du godtesyk på kvelden (som mange blir), så ta deg en kopp te med en sitronskive i.

Kjempeviktig: Ikke tillate deg å bli sulten! Spis mange små måltider fordelt utover dagen. Da holder blodsukkeret seg stablit og du øker forbrenningen. Hvis du er sulten, senker kroppen forbrenningen.

Lykke til:)

Skrevet

Du kan jo melde deg inn i VG vektklubb. Slankere.com er ellers en gratis side, hvor du kan skrive dagbok og kommer i kontakt med andre.

Høres ut som du tenker på en alt for hard kur, som de fleste her har erfart har motsatt effekt. Men at du kan gjøre noe sånt de første 3-4 dagene for å få en start er jo greit. Husk at du holder forbrenningen i gang med å spise hver tredje eller fjerde time.

Dersom du skal gå på meget lavkaloridiett, bør du bruke pulver, slik at du får i deg de næringsstoffene du skal.

At du føler deg mislykket pga vekta sier egentlig ingenting om hvor overvektig du er. Noen blir nedfor grunnet tre kg overvekt, mens noen blir nedfor etter 40 kg overvekt.

Tenk for en fantastisk kropp du har, den er jo faktisk et underverk!! Behandle den derfor på en måte som er bra for den!! (og det er ikke nødvendigvis sultekurer...)

Klem fra meg

Gjest D*lilith
Skrevet

Du kan jo melde deg inn i VG vektklubb. Slankere.com er ellers en gratis side, hvor du kan skrive dagbok og kommer i kontakt med andre.

Høres ut som du tenker på en alt for hard kur, som de fleste her har erfart har motsatt effekt. Men at du kan gjøre noe sånt de første 3-4 dagene for å få en start er jo greit. Husk at du holder forbrenningen i gang med å spise hver tredje eller fjerde time.

Dersom du skal gå på meget lavkaloridiett, bør du bruke pulver, slik at du får i deg de næringsstoffene du skal.

At du føler deg mislykket pga vekta sier egentlig ingenting om hvor overvektig du er. Noen blir nedfor grunnet tre kg overvekt, mens noen blir nedfor etter 40 kg overvekt.

Tenk for en fantastisk kropp du har, den er jo faktisk et underverk!! Behandle den derfor på en måte som er bra for den!! (og det er ikke nødvendigvis sultekurer...)

Klem fra meg

Takk for det og klem igjen.

Gjest D*lilith
Skrevet

Skal du bli varig slank, må du være tålmodig. I motsatt fall kan du risikere at vekta tilslutt blir enda høyere enn den var i utgangspunktet!

Spis sunt og mosjoner. Selv har jeg erfart at mat har enda mer å si enn mosjon. Jeg kan anbefale deg å spise knekkebrød med kalkunpålegg, tunfisk, makrell i tomat etc til alle brødmåltider. Til middag dropper du poteter, pasta og ris. Venn deg heller til diverse gode salater (uten dressing) og/eller wokede grønnsaker ved siden av middagen. Unn deg _litt_ godt f.eks. en fast kveld i uka. Blir du godtesyk på kvelden (som mange blir), så ta deg en kopp te med en sitronskive i.

Kjempeviktig: Ikke tillate deg å bli sulten! Spis mange små måltider fordelt utover dagen. Da holder blodsukkeret seg stablit og du øker forbrenningen. Hvis du er sulten, senker kroppen forbrenningen.

Lykke til:)

Takk for det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...