Gå til innhold

Vil slanke meg

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg har ikke vaert i din situasjon, men kjenner flere som er og har vaert der...

Jeg har laert litt om kosthold, og kan en del. Det er mulig det jeg sier her, er ting du allerede vet fra for, men jeg skriver det ned likevel. Vet at det aller beste for forbrenningen din er aa spise hver 3 time. Hvert maaltid skal ikke gjore deg skikkelig mett, men nok til aa fylle magen slik at du foler deg saann helt passe mett.

(Spis som en konge til frokost, som en prins til middag, og som en fattigmann til kvelds!)

Spis masse gront, og isteden for flere brodskiver, lag deg noen tynne skiver(1-2) med et magert paalegg og mye "pynt", som agurk,tomat,salatblad,pure,ol. Drikker du et glass vann for hvert maaltid vil det gjore deg mettere. Fiber i kosten holder magen fin, og det gjor deg mettere fordi det svulmer opp i magen.

Ikke tenk at du skal slanke deg, men at disse maaltidene blir en livsstil, noe som skal vedvare. Flere folk bruker i starten en utrensningskur, der de faar ut avfallsstoffer som har hopet seg opp. Da kan man ogsaa gaa ned noen kg, og man faar en fornyet giv:) Dette kan du faa kjopt paa en helsekost butikk.

Ha en dag i uka der du nyter noe godt!

Trening er ogsaa veldig viktig. Kombiner mosjonstrening med styrketrening, det gir de beste resultatene! For aa holde motivasjonen oppe er det lurt aa gjore noe som du liker godt.

Hvis du lever et veldig usunt liv med mye fett og karbohydrater i kosten, og ogsaa er stillesittende, vil dette muligens gjore at de forste kiloene raser av deg, mens de resterende vil forsvinne gradvis.

Vaer glad i deg selv, unn deg noe fint i ny og ned:) Hvis du ikke elsker deg selv pga. overvekten, og slanker deg i desperasjon, saa blir det saa feil. Da blir slankingen til noe negativt. Skift livsstil-lev sunnere, og gjor noe som er godt for deg og kroppen din!

Takk,der var det mye fornuftig og sant...jeg må legge om livsstilen..ikke bare kjappe meg å slanke meg.

Skal kjøpe sånn rensegreier i morgen på helsekosten.

Gjest Angela25
Skrevet

Takk,der var det mye fornuftig og sant...jeg må legge om livsstilen..ikke bare kjappe meg å slanke meg.

Skal kjøpe sånn rensegreier i morgen på helsekosten.

ja det tror jeg vil sette farten paa saker og ting:)

Maa bare si det igjen: Vaer glad i deg selv:) Jeg husker aa ha lest om ei dame som teipet post-it lapper paa speilet paa badet, der hun skreiv: Jeg er vakker, jeg er sexy, jeg er nydelig,ol. Hehe:) Det er saa viktig det med tankegangen vaar, for den kontrollerer vaermaaten vaar, det vi sier og gjor.

Lykke til!

Sofies mamma
Skrevet

Kanskje jeg kunne melde meg på et sånt kurs ja....men jeg må jo gjøre noe nå,jeg vil se resultater fort.

Jeg anbefaler Grete roede på det varmeste. Det funker. Det raser ikke av 10 kilo, men på 8 uker kan du ta av det. Hvis du går ned 5 kilo på en uke, så går du det uansett fort opp igjen. Det starter mange kurs allerede denne uka. Søk på www.greteroede.no Har det allerede vært en gang hos deg, kan man stort sett henge seg på likevel. Bare ring aktuell kursleder med det samme og kom i gang med det og gå noen turer per uke, så kommer du i gang.

Gjest D*lilith
Skrevet

ja det tror jeg vil sette farten paa saker og ting:)

Maa bare si det igjen: Vaer glad i deg selv:) Jeg husker aa ha lest om ei dame som teipet post-it lapper paa speilet paa badet, der hun skreiv: Jeg er vakker, jeg er sexy, jeg er nydelig,ol. Hehe:) Det er saa viktig det med tankegangen vaar, for den kontrollerer vaermaaten vaar, det vi sier og gjor.

Lykke til!

Tusen takk.

Skrevet

Bare ikke gå i de vanlige fellene med altfor lite mat. Sultedietter virker ikke på sikt. Spis sunnere, oftere og bruk god tid på måltidene. Kos deg:-)

Spe på med litt trim, så vil kiloene sakte med sikkert forsvinne - for godt.

Skrevet

Skal du bli varig slank, må du være tålmodig. I motsatt fall kan du risikere at vekta tilslutt blir enda høyere enn den var i utgangspunktet!

Spis sunt og mosjoner. Selv har jeg erfart at mat har enda mer å si enn mosjon. Jeg kan anbefale deg å spise knekkebrød med kalkunpålegg, tunfisk, makrell i tomat etc til alle brødmåltider. Til middag dropper du poteter, pasta og ris. Venn deg heller til diverse gode salater (uten dressing) og/eller wokede grønnsaker ved siden av middagen. Unn deg _litt_ godt f.eks. en fast kveld i uka. Blir du godtesyk på kvelden (som mange blir), så ta deg en kopp te med en sitronskive i.

Kjempeviktig: Ikke tillate deg å bli sulten! Spis mange små måltider fordelt utover dagen. Da holder blodsukkeret seg stablit og du øker forbrenningen. Hvis du er sulten, senker kroppen forbrenningen.

Lykke til:)

Gode råd:-)

Skrevet

Jeg synes nok kanskje ikke du skal forvente å gå ned så mye på en uke/første uken......men er du flink så skjer det nok noe fremover. Unngå vekten, bruk målbånd sies det. Jeg spiste mange små måltider daglig, ikke mer mosjon enn hva det er å ha tre barn under 8 år. Jeg passet på å spise når jeg var mest uforstyrret. Delte gjerne ei skive i fire og var flink til å pynte bitene med agurk og tomat. Og ikke gjør noe annet når du spiser, spis sakte og drikk vann utover hele dagen. Gikk ned de 7kg jeg ville på noen få uker da jeg. Kuttet totalt ut brus og snop. Tenkte over hvilke pålegg jeg spiste. Få gjerne med deg noen på laget så blir det litt konkurranse i det :) Lykke til!

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg synes nok kanskje ikke du skal forvente å gå ned så mye på en uke/første uken......men er du flink så skjer det nok noe fremover. Unngå vekten, bruk målbånd sies det. Jeg spiste mange små måltider daglig, ikke mer mosjon enn hva det er å ha tre barn under 8 år. Jeg passet på å spise når jeg var mest uforstyrret. Delte gjerne ei skive i fire og var flink til å pynte bitene med agurk og tomat. Og ikke gjør noe annet når du spiser, spis sakte og drikk vann utover hele dagen. Gikk ned de 7kg jeg ville på noen få uker da jeg. Kuttet totalt ut brus og snop. Tenkte over hvilke pålegg jeg spiste. Få gjerne med deg noen på laget så blir det litt konkurranse i det :) Lykke til!

Takk for det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...