Gå til innhold

Nytt etternavn - nytt pass??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tenkte ikke jeg på da jeg søkte navneendring. Har tatt min samboers etternavn, mens mitt gamle etternavn nå er et mellomnavn.

Må jeg ha nytt pass?? Og førerkort, etc? Reiser på ferie om en uke. Dette tenkte jeg ikke på å sjekke opp på forhånd, gitt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, det må du. I disse tider kan du få skikkelig trøbbel om ikke navnet i passet og billetten stemmer overens.

Gjest Var på flytur i april
Skrevet

*yikes*

Løper til passkontoret i morra tidlig..!

Hvis du ikke rekker å få nytt pass, så får du ordnet det på flyplassen. Det måtte jeg da jeg ikke tenkte på at mitt gamle etternavn sto i passet og at mitt nåværende sto på biletten. Det de gjorde var at de gjorde om biletten slik at navnet på biletten stemte overens med det som sto i passet.

Verre var det ikke, men svært så nødvendig. Hvis ikke kunne jeg fått store problemer, særlig når jeg skulle hjem igjen.

Skrevet

Jeg har bare fått et stempel med navnendringen. Gjøres på passkontoret.

Skrevet

Hvis du ikke rekker å få nytt pass, så får du ordnet det på flyplassen. Det måtte jeg da jeg ikke tenkte på at mitt gamle etternavn sto i passet og at mitt nåværende sto på biletten. Det de gjorde var at de gjorde om biletten slik at navnet på biletten stemte overens med det som sto i passet.

Verre var det ikke, men svært så nødvendig. Hvis ikke kunne jeg fått store problemer, særlig når jeg skulle hjem igjen.

Jeg har fått beskjed på passkontoret at de kun behøver å gjøre en navneendring i mitt nåværende pass - helt gratis og gjort på sekunder. *lettet* :-)

Skrevet

Jeg har bare fått et stempel med navnendringen. Gjøres på passkontoret.

Jepp, takk og pris at det var så enkelt. Og gratis ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...