Gjest mij Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det tenkte ikke jeg på da jeg søkte navneendring. Har tatt min samboers etternavn, mens mitt gamle etternavn nå er et mellomnavn. Må jeg ha nytt pass?? Og førerkort, etc? Reiser på ferie om en uke. Dette tenkte jeg ikke på å sjekke opp på forhånd, gitt. 0 Siter
Gjest Mollies Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ja, det må du så absolutt ha. Det er ikke uten grunn at slikt oppstår: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/23/498616.html Det er kjempestrengt nå, og du risikerer faktisk å ikke få reise. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ja, det må du så absolutt ha. Det er ikke uten grunn at slikt oppstår: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/23/498616.html Det er kjempestrengt nå, og du risikerer faktisk å ikke få reise. *yikes* Løper til passkontoret i morra tidlig..! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Ja, det må du. I disse tider kan du få skikkelig trøbbel om ikke navnet i passet og billetten stemmer overens. 0 Siter
Gjest Var på flytur i april Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 *yikes* Løper til passkontoret i morra tidlig..! Hvis du ikke rekker å få nytt pass, så får du ordnet det på flyplassen. Det måtte jeg da jeg ikke tenkte på at mitt gamle etternavn sto i passet og at mitt nåværende sto på biletten. Det de gjorde var at de gjorde om biletten slik at navnet på biletten stemte overens med det som sto i passet. Verre var det ikke, men svært så nødvendig. Hvis ikke kunne jeg fått store problemer, særlig når jeg skulle hjem igjen. 0 Siter
Speak Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har bare fått et stempel med navnendringen. Gjøres på passkontoret. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Hvis du ikke rekker å få nytt pass, så får du ordnet det på flyplassen. Det måtte jeg da jeg ikke tenkte på at mitt gamle etternavn sto i passet og at mitt nåværende sto på biletten. Det de gjorde var at de gjorde om biletten slik at navnet på biletten stemte overens med det som sto i passet. Verre var det ikke, men svært så nødvendig. Hvis ikke kunne jeg fått store problemer, særlig når jeg skulle hjem igjen. Jeg har fått beskjed på passkontoret at de kun behøver å gjøre en navneendring i mitt nåværende pass - helt gratis og gjort på sekunder. *lettet* :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har bare fått et stempel med navnendringen. Gjøres på passkontoret. Jepp, takk og pris at det var så enkelt. Og gratis ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.