Gå til innhold

På tv norge i går

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Noen som såg det programmet om han gutten som hadde levd før?

Tror dere på det..reinkarnasjon?

Skrevet

Ja det programmet så jeg, og ja jeg sier i allefall ikke tvert nei til om jeg tror på det. Så merkelig å være så klar på stedet,huset,hunden og stranden, og han ble merkbart berørt av å se huset igjen.

Skrevet

Jeg har sett dokumentaren før. Jeg tror ikke på reinkarnasjon, men noe merkelig var det jo her. Men skulle han vært reinkarnert, var det en del ting som ikke stemte.

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja det programmet så jeg, og ja jeg sier i allefall ikke tvert nei til om jeg tror på det. Så merkelig å være så klar på stedet,huset,hunden og stranden, og han ble merkbart berørt av å se huset igjen.

Ja sant det var noe i det...

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg har sett dokumentaren før. Jeg tror ikke på reinkarnasjon, men noe merkelig var det jo her. Men skulle han vært reinkarnert, var det en del ting som ikke stemte.

Men som moren sa "Hvis jeg skulle gjengi min fortid er det nok ting som ikke stemmer helt der heller"

Skrevet

Men som moren sa "Hvis jeg skulle gjengi min fortid er det nok ting som ikke stemmer helt der heller"

Men det var jo ingen i den familien som hadde bodd i huset han kunne ha vært.

Gjest D*lilith
Skrevet

Men det var jo ingen i den familien som hadde bodd i huset han kunne ha vært.

Nei men alikevel var det mye som stemte.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Tja... Nå er de som lager disse programmene veldig flinke til å fortelle om igjen og om igjen om det som stemmer, og fokusere mindre på det som ikke stemmer. å det er lett å bli dratt med. Men jeg er skeptisk...

fuji1365380447
Skrevet

Nei. Jeg tror på latterlige foreldre som overfører sin overtro på en unge.

Det kaller jeg barnemishandling.

Akkurat like ille som de "små buddah`ene" som får beskjed om at de er en reinkarnert Lama. Tenk for et liv.

Skrevet

Jeg så ikke programmet, men jeg er ikke avvisende til reinkarnasjon. Og grunnen til det er at det er helt umulig å vite.

Det er like dumt å avfeie tanken som det er å omfavne den :)

Jeg går ut i fra at vi alle kommer til å finne det ut - når vi dør.

Det blir litt det samme som å tro på himmel og/eller helvete. Vi vet jo ikke!

Det er mange som har vært døde men så kommet tilbake igjen (skinndøde, nesten-døde osv.), og alle forteller om et lys og en trygg følelse. Dette gir meg en tro på at det å dø ikke er noe farlig. Og jeg tror derfor ikke på noe brennende helvete.

Det er forskjell på tro og sannhet, så akkurat hva som skjer det er det ingen av oss som vet.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg så ikke programmet, men jeg er ikke avvisende til reinkarnasjon. Og grunnen til det er at det er helt umulig å vite.

Det er like dumt å avfeie tanken som det er å omfavne den :)

Jeg går ut i fra at vi alle kommer til å finne det ut - når vi dør.

Det blir litt det samme som å tro på himmel og/eller helvete. Vi vet jo ikke!

Det er mange som har vært døde men så kommet tilbake igjen (skinndøde, nesten-døde osv.), og alle forteller om et lys og en trygg følelse. Dette gir meg en tro på at det å dø ikke er noe farlig. Og jeg tror derfor ikke på noe brennende helvete.

Det er forskjell på tro og sannhet, så akkurat hva som skjer det er det ingen av oss som vet.

Sant det,det var kloke ord :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Den skulle dokumentaren skulle jeg ha likt å sett. Men jeg hadde ikke muligheter. Håper de sender den på nytt en annen gang.

Gjest D*lilith
Skrevet

Den skulle dokumentaren skulle jeg ha likt å sett. Men jeg hadde ikke muligheter. Håper de sender den på nytt en annen gang.

Det gjør de sikkert

Skrevet

Jeg så ikke på programmet, men generelt sett så er jeg skeptisk til ymse fremstillinger og historier. Vi får jo bare en "ferdig silt" fremstilling, vinkelt inn på den måten som de ønsker å vinkle det, gjerne lagt opp på en litt suggererende måte for å skape følelser hos seeren.

Skrevet

Nei. Jeg tror på latterlige foreldre som overfører sin overtro på en unge.

Det kaller jeg barnemishandling.

Akkurat like ille som de "små buddah`ene" som får beskjed om at de er en reinkarnert Lama. Tenk for et liv.

I akkurat dette tilfellet var foreldrene (dvs. programmet viste vel bare moren) like skeptiske som folk flest (meg inkludert, hvis det har noe å si).

Hvis datteren din begynner å snakke om "da jeg bodde på Røst" samt beskrive spesielle ting ved flyplassen der, så snart hun får språk, kommer vel du også til å lure litt? Det er analogt med den dokumentaren.

Som sagt, jeg er alltid veldig skeptisk til sånt, og jeg forstår godt hva du mener :-) Men foreldrene var uskyldige i akkurat dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...