Gå til innhold

Sår i munnviken, jernmangel?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

I perioder (særlig når jeg har vært gravid, men det er jeg ikke nå) har jeg vært plaget med sår i munnvikene. Ikke herpessår, men bare sprekker på en måte. Det blir rødt, og det svir. Jeg tror det er jernmangel, men kanskje det er noe annet jeg mangler når dette kommer? Jeg har det nemlig nå, og nå er jeg ikke gravid engang. Jeg får så vondt i magen av å ta jerntabletter, så det orker jeg ikke ta med mindre jeg er sikker på at det er det som mangler i kroppen min. Noen som vet?

Fortsetter under...

Gjest meridianen
Skrevet

Det kan være et symptom fra pankreas (bukspyttkjertelen). Den produserer som kjent bla insulin. Er blodsukkeret ustabilt?

Den produserer også bukspytt som er veldig basiskt, dvs det bryter ned det sure innholdet som kommer fra magesekken. Har du hatt halsbrann?

Du kan finne et effektivt akupunkturpunkt ved å måle fire fingerbredder opp fra åglen ca. (høyre fots innerside) Søk om pkt er ømt og trykk da 7 g av gangen noen g pr dag.

Gjest gomle
Skrevet

Det kan være et symptom fra pankreas (bukspyttkjertelen). Den produserer som kjent bla insulin. Er blodsukkeret ustabilt?

Den produserer også bukspytt som er veldig basiskt, dvs det bryter ned det sure innholdet som kommer fra magesekken. Har du hatt halsbrann?

Du kan finne et effektivt akupunkturpunkt ved å måle fire fingerbredder opp fra åglen ca. (høyre fots innerside) Søk om pkt er ømt og trykk da 7 g av gangen noen g pr dag.

Jeg har ikke hatt halsbrann, og blodsukkeret er stabilt såvidt jeg vet.

Gjest munti
Skrevet

Det kan være sinkmangel. Det lureste er å ta en blodprøve for å være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...