Gjest bekymret skal en visst alltid være Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Hei. Jeg har en datter på 17 år. Hun fikk i går fryktelig vondt midt i brystet, det kom helt plutselig. Hun sier det er vondt hele tiden, men nok ekstra vondt når hun puster skikkelig ut og inn. Hun er tydelig redd også. Hun bruker p-piller og har gjort det ca. 1 år. Det kan vel ikke være hjerte på en så ung jente? Blir jo så bekymret for henne. Til info skal hun til legen i ettermidag. Noen formening om hva det kan være? Muskulært? 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Jeg tenker på krampe i muskler, men det er vel lenge hvis det har vært slik siden i går.... Lungene.. er det noe knivfølelse i skuldre? 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Jeg tenker på krampe i muskler, men det er vel lenge hvis det har vært slik siden i går.... Lungene.. er det noe knivfølelse i skuldre? Er visst bare midt i brystet hun har vondt, ikke skuldrene. Uff, alltid er det noe en skal bekymre seg for, men brystsmerter gjør at jeg blir engstelig. Så tenkte jeg på p-piller og blodpropp, men det kan vel ikke være det? Hun røyker ikke, og trener ganske mye. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Dette kan selvfølgelig være noe fysisk, og dere gjør det rette ved å skjekke det ut. Men bare vær oppmerksom på at disse symptomene passer perfekt til f.eks et angsanfall. 0 Siter
Gjest bekymret skal en visst alltid være Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Dette kan selvfølgelig være noe fysisk, og dere gjør det rette ved å skjekke det ut. Men bare vær oppmerksom på at disse symptomene passer perfekt til f.eks et angsanfall. Hm, angstanfall. Hun har hatt mye stress med skolen og tentamen i det siste. Tusen takk for svar. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Er visst bare midt i brystet hun har vondt, ikke skuldrene. Uff, alltid er det noe en skal bekymre seg for, men brystsmerter gjør at jeg blir engstelig. Så tenkte jeg på p-piller og blodpropp, men det kan vel ikke være det? Hun røyker ikke, og trener ganske mye. Knivfølelsen spurte jeg om med tanke på blodpropp i lungene. Huff ja det er ikke noe greit når man går i uvissheten. Det går helst godt. Lykke til hos legen da! Tilbakemelding her om du husker det da? 0 Siter
Gjest bekymret skal en visst alltid være Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Knivfølelsen spurte jeg om med tanke på blodpropp i lungene. Huff ja det er ikke noe greit når man går i uvissheten. Det går helst godt. Lykke til hos legen da! Tilbakemelding her om du husker det da? Snakket akkurat med henne nå, hun har ikke vondt i skuldrene i det hele tatt. Kun midt i brystet. Litt som det stikker med nåler beskriver hun det. Blodpropp har jeg også tenkt på, pga p-pillebruk. Nei, greit hun fikk time hos legen allerede i dag. Så nå ligger hun og slapper av og slumrer hjemme i dag. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Jeg tenkte straks angsanfall da jeg leste innlegget ditt. Men det kan jo også være noe fysisk, så det er bra dere får det sjekket ut. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Da jeg var på den alderen hadde jeg ofte muskelkramper i brystet. Det var vondt å puste dypt. Som regel gikk det over etter alt mellom ti minutter og en time, men det kunne være litt ømt etterpå, spesielt om det hadde vart lenge. Det ble verre i perioder med mye stress. Legen sa det var ganske vanlig og helt ufarlig. Hun bør selvsagt få det sjekket av lege, men det kan altså være noe helt ufarlig Jeg "vokste av meg" dette litt ut i tyveårene. 0 Siter
Gjest bekymret skal en visst alltid være Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Da jeg var på den alderen hadde jeg ofte muskelkramper i brystet. Det var vondt å puste dypt. Som regel gikk det over etter alt mellom ti minutter og en time, men det kunne være litt ømt etterpå, spesielt om det hadde vart lenge. Det ble verre i perioder med mye stress. Legen sa det var ganske vanlig og helt ufarlig. Hun bør selvsagt få det sjekket av lege, men det kan altså være noe helt ufarlig Jeg "vokste av meg" dette litt ut i tyveårene. Jeg har også tenkt muskelspenninger og slikt. Men synes det har vart lenge? Begynte rett etter middag i går, og varer fortsatt. Har tenkt muskler fordi hun trener en del, og den siste måneden har treningene økt i intensitet. Og også lengre og flere økter. Ja greit å få sjekket det med lege i ettermiddag. Takk for svar 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Er visst bare midt i brystet hun har vondt, ikke skuldrene. Uff, alltid er det noe en skal bekymre seg for, men brystsmerter gjør at jeg blir engstelig. Så tenkte jeg på p-piller og blodpropp, men det kan vel ikke være det? Hun røyker ikke, og trener ganske mye. Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har ei venninne som fikk blodpropp i lungene av p-pillebruk da hun var 19 år gammel. Det viste seg at hun var ekstremt disponert for det. Men dette er selvsagt veldig sjeldent, langt oftere dreier det seg nok om muskelkramper eller noe slikt. Jeg ville imidlertid ha sjekket det uansett, for det er jo veldig ubehagelig for henne å gå med det. 0 Siter
Gjest bekymret skal en visst alltid være - men ikke nå lenger :) Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har ei venninne som fikk blodpropp i lungene av p-pillebruk da hun var 19 år gammel. Det viste seg at hun var ekstremt disponert for det. Men dette er selvsagt veldig sjeldent, langt oftere dreier det seg nok om muskelkramper eller noe slikt. Jeg ville imidlertid ha sjekket det uansett, for det er jo veldig ubehagelig for henne å gå med det. Takk for svar. Det var blodpropp og p-piller jeg egentlig bekymret meg mest for. Men nå har hun vært hos legen, og det var absolutt ikke noe med hjerte og heller ikke blodpropp, var legen skråsikker på. Kom visst av magen, og problemer med mye syre. Fikk noe hun skulle ta nå en periode, så får vi se om det hjelper, og om det var det det var. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Takk for svar. Det var blodpropp og p-piller jeg egentlig bekymret meg mest for. Men nå har hun vært hos legen, og det var absolutt ikke noe med hjerte og heller ikke blodpropp, var legen skråsikker på. Kom visst av magen, og problemer med mye syre. Fikk noe hun skulle ta nå en periode, så får vi se om det hjelper, og om det var det det var. Det var godt å høre - både at det ikke var blodpropp/hjertet og at dere fant ut hva det var. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.