Gå til innhold

Kjøpe fra nettbutikk man ikke har hørt om før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør du det?

Det ser ordentlig ut, men jeg er fortsatt usikker siden det er snakk om en del penger.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvis det er snakk om mye penger hadde jeg ikke tørt det.

Gjest Timiti
Skrevet

Jeg bestilte nettopp derfra. Ikke noe problem for meg i allefall. Men selv om jeg bestilte varen fra den norske siden, ble varen sendt fra Paris, og jeg måtte derfor betale toll.

Skrevet

Jeg bestilte nettopp derfra. Ikke noe problem for meg i allefall. Men selv om jeg bestilte varen fra den norske siden, ble varen sendt fra Paris, og jeg måtte derfor betale toll.

Tollen er vel på 25%? Så blir det billigere å bestille fra et annet sted.

Skrevet

Jeg har begynt å google nettbutikker jeg ikke har handlet hos før.Det er mange som legger ut erfaringer med ulike nettbutikker og det kan være greit å se etter det. Jeg har gått på en smell en gang med en nettbutikk, og da jeg googlet butikken så jeg jo at mange hadde de samme erfaringene.

Gjest Timiti
Skrevet

Tollen er vel på 25%? Så blir det billigere å bestille fra et annet sted.

Ja. Jeg kjøpte noe for 500-600 kr. og måtte betale 180 kr. i toll. Ble levert med budbil.

Skrevet

Jeg har begynt å google nettbutikker jeg ikke har handlet hos før.Det er mange som legger ut erfaringer med ulike nettbutikker og det kan være greit å se etter det. Jeg har gått på en smell en gang med en nettbutikk, og da jeg googlet butikken så jeg jo at mange hadde de samme erfaringene.

Jeg har også googlet denne. Av det jeg leste var det ingen dårlig erfaringer, annet enn at de ikke opplyste om tollen. Den blir såpass høy for meg at de lave prisene de har uansett blir høyere enn i andre butikker.

Takk for svar!

Skrevet

Ja. Jeg kjøpte noe for 500-600 kr. og måtte betale 180 kr. i toll. Ble levert med budbil.

Jeg skal kjøpe noe i flere tusen kronersklassen, så det blir visst billigere å kjøpe et annet sted. :-)

Skrevet

Jeg har sett den der. Det er vel stort sett bare den manglende informasjonen om toll de klager over. Nå vet jeg det, men det blir ikke aktuelt for meg å handle derfra fordi den med toll blir dyrere enn andre butikker.

Takk for svar!

Jeg er godt fornøyd med mitt kjøp derfra, og så lenge man er klar over at moms kommer i tillegg (det står det vel egentlig greit forklart på nettsiden? det var i alle fall ingen overraskelse for meg) så er dette et kurant sted å handle. Jeg fikk min vare, et tegnebrett til PC, for nesten halve prisen av hva min lokale butikk skulle ha. Bruksanvisninger etc. var også tilpasset at jeg var norsk kunde - så noen klagde på dette i den hardware-guide-tråden.

Du kan jo bokmerke nettstedet til prissammenligninger ved evt. senere kjøp, det er i alle fall en stor (i europeisk målestokk) og seriøs bedrift.

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med mitt kjøp derfra, og så lenge man er klar over at moms kommer i tillegg (det står det vel egentlig greit forklart på nettsiden? det var i alle fall ingen overraskelse for meg) så er dette et kurant sted å handle. Jeg fikk min vare, et tegnebrett til PC, for nesten halve prisen av hva min lokale butikk skulle ha. Bruksanvisninger etc. var også tilpasset at jeg var norsk kunde - så noen klagde på dette i den hardware-guide-tråden.

Du kan jo bokmerke nettstedet til prissammenligninger ved evt. senere kjøp, det er i alle fall en stor (i europeisk målestokk) og seriøs bedrift.

Jeg skal huske på det hvis jeg skal kjøpe igjen. Men akkurat med dette kjøpet blir det så mye moms at det vil være langt billigere for meg å kjøpe varen et annet sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...