Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og søker jobb for tiden. Håper noen kan hjelpe med disse spørsmålene:

1. Er det dumt å sende jobbsøknader i konvolutter med logoen til mitt nåværende arbeidssted? Bør jeg helst bruke en nøytral konvolutt?

2.Jeg jobber i kommunen akkurat nå. Er det noen som vet om de i administrasjonen (sekretærer osv) attesterer kopier som tas der?

3. Hva er det vanlig at de spør om på intervju? Og hva hvis du skal på intervju på en intern stilling, der alle intervjuerne kjenner deg fra før?

Skrevet

1. Er det dumt å sende jobbsøknader i konvolutter med logoen til mitt nåværende arbeidssted? Bør jeg helst bruke en nøytral konvolutt?

Det er et absolutt NEI-NEI!!! Bruk nøytral konvolutt.

2.Jeg jobber i kommunen akkurat nå. Er det noen som vet om de i administrasjonen (sekretærer osv) attesterer kopier som tas der?

Det vet jeg ikke.

3. Hva er det vanlig at de spør om på intervju? Og hva hvis du skal på intervju på en intern stilling, der alle intervjuerne kjenner deg fra før?

Kjenner de deg fra før blir det vel mest spørsmål om hvorfor du søker stillingen og hva du kan tilføre stillingen.

Kjenner de deg ikke fra før vil de prøve å bli kjent med deg og dine holdninger. Ganske vanlig også å spørre om gode og dårlige sider ved deg selv. Og selvsagt hvorfor du søker stillingen og hva du kan tilføre den.

Skrevet

Jeg ville brukt en nøytral konvolutt.

Ja, det gjør de i hert fall i min kommune.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når det gjelder spørsmål 1, så er det faktisk ikke lovlig å bruke konvoluttene til bedriften/arbeidsplassen til private ting.

Skrevet

Når det gjelder spørsmål 1, så er det faktisk ikke lovlig å bruke konvoluttene til bedriften/arbeidsplassen til private ting.

Jeg visste ikke at det var ulovlig å bruke arbeidsgiveren sine konvoluttter. Jeg har flere ganger fått private brev i sånne konvolutter!

Jeg bruker normalt mine egne konvolutter, men MÅ jeg ta en på jobben i mangel av noe annet, limer jeg alltid over logoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...