Gå til innhold

kirurgi ved gule stafylokokker

Anbefalte innlegg

Gjest netta

Hei!

For ca. 1 år siden ble en pose verkebyll med bakterien gule stafylokokker fjernet fra armhulen ved kirurgisk inngrep. Jeg hadde 1 tilfelle på eksakt samme plass før dette, og jeg ba om å bli satt på antibiotika om mulig(typen kloxocillin). Etter den smertefulle operasjonen, sa legen min at den opprinnelige "posen" hadde kun blitt delvis fjernet ved kirurgi, og sannsynligheten for flere værkbyller på samme plass var rimelig stor. Vel, nå er den her igjen.. Nå er den ikke så smertefull som tidligere, men har en hardere hinne. Hva skyldes det, eller er det normalt? Er muligheten for at dette "fjerner" seg selv inne? Er det nødvendig å fjerne den kirurgisk, noe jeg kvier meg for, eller er det tilstrekkelig å gjennomføre en antibiotikakur?

Blir gule stafylokokker resistante mot kloxocillin?

Takk for en meget nyttig nettside!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27679-kirurgi-ved-gule-stafylokokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Om denne konkrete byllen kan behandles bare med antibiotika eller må opereres er det umulig å uttale seg om uten undersøkelse.

Resistente stafylokokker er et økende problem. De kan også bli resistente mot kloxacillin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...