Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 10 år som har fått påvist allergi for noen år tilbake. Hun renner i øynene, er tett i nesen med påfølgende øreverk.

Jeg er svært skeptisk til medisinbruk, men allergien må nok behandles på en eller annen måte. Hva er det minst farlige og beste medikament?

Allergi gir aldri hovne mandler eller..? Hun hadde nemlig høy feber med vondt i halsen og jeg var veldig i tvil om jeg skulle behandle det som allergi eller infeksjon.

Hun sier hun klør i ganen av eple og gulrot. Kan det være allergi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27686-anbefalt-med-til-10-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Berit

Datteren reagerer nok på bjørkepollen og klør derfor i munnen av rått eple og gulrot som kryssreagerer med bjørk.

Antihistamintabletter hjelper mot de fleste allergisymptomer bortsett fra tett nese - her er det bare nesespray som inneholder kortison som duger. Ingen av disse medisinene er vi tilbakeholdne med å gi til barn - det er viktig å behandle allergiplagene slik at de kan ha glede av våren og sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...