Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt-mann

Hei!

Eg er en mann på 33 år som er samboende med ei jente på 28 år.Har vært samboende i 6,5 år og har to unger sammen.

Ho blei i sinn barndom utsatt for grove overgrep av sin onkel. Han er heldigvis dømt for dette og bra er det. Men,det hjelper jo ikkje så masse for vår del. Samlivet skranter etter at ho har tatt tak i dette og har ukentlige samtaler med senteret mot incest. Har faktisk sagt at ho ikkje elsker meg lenger.Dette kan jo være en del av prosessen ho gjennomgår nå om dagen.Skal dette liksom være en positiv ting? At dette er et tegn på at ho holder på å bearbeide dette? Eller er dette noe som faktisk kan være et faktum,at ho faktisk har levd heile sitt liv på en "løgn" og at ho no "våkner" og tør og sei ka ho meina?? Frustrasjonen er ihvertfall kjempestor hos meg,og eg veit sjøl ikkje om eg holder ut dette.E ikkje kjekt når en til nøden kan få en liten klem for dag liksom.Det er det eg får. Kansje egoistisk av meg å tenke slik med tanke på ka ho har gjennomgått,men eg er jo ikkje meir enn et menneske sjøl,og har behov for litt nærhet til tider eg også. Til å begynne med var det eg som prøvde å få ho til å få hjelp,men no sitter eg igjenn med dårlig samvittighet fordi eg følte eg pressa ho. Føler ho ikkje gjer det for sin egen del......

Uff , blei mye rot dette, men kan noen fortelle meg litt om deres erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277029-incest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Istede for å spørre om råd, hvilket er flott at du gjør, men du glemmer noe vesentlig..og det er å snakke med den det gjelder. Kjæresten din er ikke laget av glass, behandl henne like kjærlig og normalt som du alltid har gjort. Si at dette plager deg, at du f.eks er redd for å bli støtt bort(om det er tilfelle), og at du føler dere mister kontakten. Ganske sikkert tøffe tak for henne nå om dagen, men det vil sikkert hjelpe henne å føle at du er der og at du ikke er redd henne, og at du tross i all usikkerhet, snakker med henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277029-incest/#findComment-2236336
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Med fare for å kaste sten i glasshus... får hun annen hjelp? Er smi i Oslo?

Hva med familieterapi, det kunne vært en ide :-) Eller en dyktig terapeut hvis hun ikke har noen? Jeg kan hjelpe deg til å finne frem dyktige her i Oslo, men vet ikke om du bor her.

Det virker som om du er en omsorgsfull mann. Hun trenger støtte, og dere trenger å finne ut veien å gå sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277029-incest/#findComment-2236359
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...