Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 26 år og har brukt Tetracylin i snart 6 måneder. Tørr ikke å slutte for da bli jeg verre i ansiktet straks. Jeg har prøvd å slutte et par ganger, men da får jeg slike store hovne klumper på haken og i pannen. Og de kan vare i opptil 3 uker.

Nå vet jeg at en skal helst ikke få sol på kroppen når en bruker disse tablettene. Men jeg vet ikke om jeg orker å slutte nå til sommeren. Er det noen som har positiv erfaring med bruk av tetracylin på sommeren?

Jeg blir sjelden solbrent, og jeg kommer til å bruke solfaktor når jeg er i solen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27711-tetracylin-p%C3%A5-sommeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk pigmentflekker som fortsatt synes da jeg gikk på tetracykliner og var i solen. Så du bør enten holde deg unne sol (og allikevel bruke høy faktor når du er ute) eller slutte med tablettene nå på sommeren.

Jeg brukte Tetracylin sist sommer og jeg merka ingen ting.. Ungikk selvfølgelig å lige å sole meg men var endel i solen og brukte ikke solfaktor.. Men dette kommer jo helt ann på hvilken type hud du har.. Blir du svært fort solbrent når du ikke gikk på Tetracyliner så bør du være forsiktig i solen.. Men jeg blir svært fort brunn og er aldri blitt solbrent...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Not !

Hvordan man tåler å bruke tetracyklin i den lyse årstiden varierer en del mellom ulike personer. Her må du nok derfor evt. gjøre dine egne erfaringer.

Se for øvrig:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/353.html

Vennlig hilsen

Jeg fikk pigmentflekker som fortsatt synes da jeg gikk på tetracykliner og var i solen. Så du bør enten holde deg unne sol (og allikevel bruke høy faktor når du er ute) eller slutte med tablettene nå på sommeren.

Fikk du pigmentflekker av å bli kraftig forbrent først eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...