Gå til innhold

fettklumper eller lymfekjertler??

Anbefalte innlegg

Hei doktor!

Jeg blir veldig oppmerksom på hiv etter å ha lest litt i dette forumet, og jeg har jo selvfølgelig kjent en masse kjertler like under huden overalt på kroppen, særlig nede på magen. Er disse de lymfekjertlene som blir vonde og hovne? Betyr det at de er litt hovne når man kan kjenne dem eller er de såkalte fettklumper som jeg har hørt kalle dem hvis man har sånne på halsen f.eks. Jeg har tatt hivtest siden jeg kanskje ble smittet ifjor, men den hypokonder jeg er blitt siden da stoler ikke på testen.

Håper du skjønner spørsmålet mitt. Har diss små klumpene alltid vært der, er det bare at jeg er blitt hypokonder at jeg kjenner dem overalt?

vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27740-fettklumper-eller-lymfekjertler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei, De fleste av oss har lymfeknyter som vi kan kjenne med fingrene hvis vi leter etter dem og vet hvor vi skal lete. Det behøver heldigvis ikke å bety noe galt. Jeg synes at du bør tro paå en HIV test. Disse testene som blir brukt nå er så gode at det er ikke store sjanser for falsk negativt resultat. Bare en ting: en test viser hva din situasjon er i det tidspunktet da prøven ble tatt, den sier ingenting om det du kan ha påført deg senere. Med andre ord, en HIV test sier ingenting om fremtiden.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...