Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 15 år som "sliter" med hørevansker. Dette er jo ikke noe sjeldenhet, men vi føler at vi ikke får nok hjelp.Det er verst for henne på skolen. Der får hun ikke tak i alt som blir sagt,og blir da lett satt utenfor. Men så til poenget. Vi har gjenntatte ganger vert på høresentralen på Haukeland Sykehus i Bergen til kontroll og samtaler med lege.Men vi føler at vi ikke blir "trodd".De høretestene som er blitt tatt,tyder på en kraftig nedsatt hørsel.Men legene tror ikke at det kan vere så mye.Hun sier selv at hun blir "tett" i ørene, slik at det kan variere en god del fra time til time.Denne variasjonen, og tettheten klarer ikke legene og finne ut av. Men jeg synes det er forferdelig urettferdig for henne og bare måtte gå slik , uten og få noe mer hjelp enn dette.Til tider kan jeg stå helt opp i øret hennes og snakke ganske høyt uten at hun får tak i hva jeg sier.Andre tider går det mye bedre.Dette med denne tettheten ,hva kan dette vere ? Det har aldri vert vondt i øret. Heller ikke væske som renner ut.Jeg har spurt legen om det kan vere væskedannelse, men det trodde han ikke når det varierer slik, og det ikke kom ut noe væske av og til.Jeg må bare få avslutte her med og si at vi er forferdelig oppgitte nå, og vet ikke hva vi skal gjøre for henne.......

Mvh

R.M.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27751-h%C3%B8refrustrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...