kamerud Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Jeg har en datter på 15 år som "sliter" med hørevansker. Dette er jo ikke noe sjeldenhet, men vi føler at vi ikke får nok hjelp.Det er verst for henne på skolen. Der får hun ikke tak i alt som blir sagt,og blir da lett satt utenfor. Men så til poenget. Vi har gjenntatte ganger vert på høresentralen på Haukeland Sykehus i Bergen til kontroll og samtaler med lege.Men vi føler at vi ikke blir "trodd".De høretestene som er blitt tatt,tyder på en kraftig nedsatt hørsel.Men legene tror ikke at det kan vere så mye.Hun sier selv at hun blir "tett" i ørene, slik at det kan variere en god del fra time til time.Denne variasjonen, og tettheten klarer ikke legene og finne ut av. Men jeg synes det er forferdelig urettferdig for henne og bare måtte gå slik , uten og få noe mer hjelp enn dette.Til tider kan jeg stå helt opp i øret hennes og snakke ganske høyt uten at hun får tak i hva jeg sier.Andre tider går det mye bedre.Dette med denne tettheten ,hva kan dette vere ? Det har aldri vert vondt i øret. Heller ikke væske som renner ut.Jeg har spurt legen om det kan vere væskedannelse, men det trodde han ikke når det varierer slik, og det ikke kom ut noe væske av og til.Jeg må bare få avslutte her med og si at vi er forferdelig oppgitte nå, og vet ikke hva vi skal gjøre for henne....... Mvh R.M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27751-h%C3%B8refrustrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Til kamerud Her har jeg dessverre ingen spesielt gode forslag. Men dere bør evt oppsøke en annen ønh lege hvis dere ikke føler at dere blir trodd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27751-h%C3%B8refrustrasjon/#findComment-113089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.