Gå til innhold

orgasme og p-piller


søtnos

Anbefalte innlegg

Enkelte kvinner får probemer med seksuell lyst når de starter med å bruke p-pillen. Det kan for ditt vedkommende være en tanke å skifte merke. Ta kontakt med din lege og drøft situasjonen med ham.

Hvorfor dette skjer hos noen kvinner vet vi ikke. Det er ikke mulig på forhånd i avgjørehvem somn kan utvikle slike uheldige bivirkninger, dessverre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

B. Grünfeld

lege

Er det noen mulighet for at p-piller/p-sprøyte har motsatt virkning? At man får mer lyst på sex og lettere får orgasme?

Med ny kjæreste og for første gang på p-sprøyte har jeg veldig mye lyst og har det mye bedre enn noen gang før (spesielt med tanke på orgasmer). Kanskje er det fordi kjæresten er flink og "riktig" utstyrt for meg - ikke vet jeg. Frustrerende å ha så mye lyst når det ikke alltid blir gjengjeldt og ekstremt godt ellers :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • søtnos

    10

  • neitakk

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Berthold Grünfeld

Er det noen mulighet for at p-piller/p-sprøyte har motsatt virkning? At man får mer lyst på sex og lettere får orgasme?

Med ny kjæreste og for første gang på p-sprøyte har jeg veldig mye lyst og har det mye bedre enn noen gang før (spesielt med tanke på orgasmer). Kanskje er det fordi kjæresten er flink og "riktig" utstyrt for meg - ikke vet jeg. Frustrerende å ha så mye lyst når det ikke alltid blir gjengjeldt og ekstremt godt ellers :-)

Det kan godt være at pillen bidrar til å øke den seksuelle apetitten. Det kan dels skyldes hormonelle faktorer og dels psykologiske; dette at du er blitt tryggere og sikrere på ikke å bli uønsket gravid. Det gjør at du slapper bedre av, lar lysten slippe til. Dermed vil du subjektivt oppleve en forsterket seksuell følelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...