Gå til innhold

Viktig sp.m. til Dr. Anker

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter fødsel har jeg hatt en sprekk i endetarmsåpningen. P.g.a. at dette har vært smertefullt når jeg skal på toalettet så har endetarmsåpningen blitt veldig "spent". Derfor har jeg fått Glyseroltrinitrat til å smøre i endetarmsåpningen.

Desverre glemte jeg å spørre legen om det er greit at jeg bruker dette mens jeg ammer.

Jeg merker forresten at jeg får litt vondt i hodet av dette. Er det vanlig?

Har bare brukt det en gang. Vil vente til jeg får svar på om det går over i morsmelken.

Er det noen steder jeg kan lese om legemiddelet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27787-viktig-spm-til-dr-anker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Glycerylnitrat er samme stoffet som i nitroglycerin som blir brukt ved hjertekrampe. Det utvider blodårene og hodepine er dessverre en svært vanlig bivirkning. Jeg har lett etter informasjon om bruk under amming. Det eneste jeg finner er når medikamentet brukes intravenøst ved akutte hjertetilfelle, der står det at det ikke brukes under svangerskap og amming. Beklager at jeg ikke kan svare deg bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...