wimpy Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Er en mann på 32 år med normal helse og vekt. Er dessverre røyker. I min jobb reiser jeg en del rundt i verden, noe som medfører lange flyreiser. Reiser vanligvis på Business Class for å få bedre plass til bena. 10 dager siden var jeg på en fly reise på ca. 10 timer, på slutten av denne turen fikk jeg en del smerter i høyre legg (baksiden)regnet med at det kom av å sitte for lenge rolig. Da jeg kom hjem økte smerten ganske betydelig og varte ca. 1 døgn og ble plutselig borte. 1 uke etter at jeg kom hjem, kom plutselig smerten tilbake og økte etter hvert, samt at jeg fikk en del vondt i hodet. Var ute og kjørte bil en stund, men følte jeg hadde lite kontroll på høyre foten på gass pedalen. Smerten ble litt mindre da jeg gikk, men var fremdeles intens. Satte meg ned en stund og plutselig var smerten borte. Nevnte dette for min kone (som jobber i helsevesenet) og hun ville sende meg til legen,men har ikke gjort dette enda. Har begynt og tenke en del på blodpropp, er det arvelig ?? Jeg har en mor som fikk hjerneslag for ca. 10-12 år siden, samt 1 av hennes søstre har og hatt hjerneslag, samt en tredje fikk fjernet en blodpropp i halsen før det var for sent. Kan det skje at en mann på 32 år får blodpropp, evt. hva bør gjøres ?? Har hatt meget god helse i alle år, og har (heldigvis) ikke trengt legebesøk på de siste 10 årene. Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27807-blodpropp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Det er arvelige faktorer når det gjelder å få blodpropp. Også unge mennesker kan få det. Lange flyturer er en klassisk risikosituasjon. Jeg synes du skal kontakte legen om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27807-blodpropp/#findComment-113528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.