Gå til innhold

Boligprisene bare stiger.. når stopper det?


Spirello

Anbefalte innlegg

Kjempefin leilighet, og jeg er helt enig med deg. Man kan ikke være for kresen når man skal inn i boligmarkedet.

Mitt inntrykk er at det er få som ønsker å bo på øst og nord for Oslo - alle vil bo sentrumsnært, vestover eller sørover.

Egentlig litt synd, for det er både koselig og fint i øst- og nord-Oslo også. Og det er myyyyye billigere å kjøpe bolig der :)

ER Øst vi vil til skjønner du :) men er allikevel dyrt der, og blir møter veggen før vi kommer inn i banken. Vi bor nå midt i sentrum, og mistrives - ikke barnevennlig. Så vi vil UT av sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Spirello

    5

  • kaffepiken

    5

  • jubalong70

    4

  • siddisen

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Er vanskelig å løpe og kjøpe når man ikke får lån før han får fast jobb. Og i forhold til det å være "kresen", det er vi ikke. Men vi er tre stk. og forhåpentlig blir vi fire om et-to år - så en toroms er uaktuelt. Nekter å bo som maur. Det er helt på trynet hvordan boligpolitikken er i Norge, helt på trynet. Unge har ikke råd til å kjøpe seg et ordentlig sted å bo, men små hybler til altfor høye priser. Vi har to lønninger, men ingen av oss tjener mye, middels begge to.

Hvordan er boligpolitikken på trynet, skulle det offentlige sponse de som ikke har kjøpt leilighet tidligere, eller hva? Ikke lett å finne en "rettferdig" løsning på dette.

Venner av meg (begge med høy utdannelse og gode jobber, men høye lån) med tre barn bodde i toroms helt til etter at tredjemann ble født. Var trangt, men det gikk faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje problemet er at dere er litt for kresne, enten med hvor dere vil bo eller hvordan det skal se ut. Det finnes faktisk mange relativt fine, romslige leiligheter i Oslo til under 2 mill.

Vi kjøpte en rimelig, mellomstor og veldig stygg leilighet for noen få år siden, fordi vi slet med å komme oss inn på boligmarkedet. Det var ikke mye å velge mellom for oss. Så langt har den økt flere hundre tusen i pris.. Den er egentlig for liten for oss, men det er ingen krise. Vi har det bra. Er kjempeglad for at vi ikke leier lenger, nå har vi mye større muligheter hvis vi vil kjøpe noe større.

Man må sette seg ned og finne ut hva man har råd til, ikke låse seg fast i drømmer om alt det man ikke har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER Øst vi vil til skjønner du :) men er allikevel dyrt der, og blir møter veggen før vi kommer inn i banken. Vi bor nå midt i sentrum, og mistrives - ikke barnevennlig. Så vi vil UT av sentrum.

Jeg skjønner veldig godt at dere vil ut av sentrum. For meg hadde det vært veldig slitsomt å bo der med barn :)

Skjønner at det er vanskelig å komme seg inn i boligmarkedet i Oslo. Generelt over hele landet har boligprisene blitt helt sinnsykt høye.

Vi kjøpte huset vårt i 1999 for 1,05 mill. Det er ca. 270 m3 med 1 mål tomt.

Nå har 2 hus i naboområdet nylig blitt solgt. Ett av dem er vel tilnærmet som vårt og gikk for 2.8 mill. Det andre er mindre og definitivt i dårligere stand, der var takst satt til 2.3 mill.

Jeg fatter og begriper ikke at det går ann!!! Og dette er laaaaangt fra noen storby også.

Så jeg forstår frustrasjonen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det virket veldig billig. Alle fargene der er jo lett å fikse :o)

Leiligheten var jo fin. Men så spørs det om man tør å bo der da. Jeg hadde ikke turt å gå ut alene etter kl 22 :P

Alle andre steder, men ikke Furuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg skjønner veldig godt at dere vil ut av sentrum. For meg hadde det vært veldig slitsomt å bo der med barn :)

Skjønner at det er vanskelig å komme seg inn i boligmarkedet i Oslo. Generelt over hele landet har boligprisene blitt helt sinnsykt høye.

Vi kjøpte huset vårt i 1999 for 1,05 mill. Det er ca. 270 m3 med 1 mål tomt.

Nå har 2 hus i naboområdet nylig blitt solgt. Ett av dem er vel tilnærmet som vårt og gikk for 2.8 mill. Det andre er mindre og definitivt i dårligere stand, der var takst satt til 2.3 mill.

Jeg fatter og begriper ikke at det går ann!!! Og dette er laaaaangt fra noen storby også.

Så jeg forstår frustrasjonen!!!

2,8 mill er jo ikke mye, det er omtrent en treroms i Oslo, det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,8 mill er jo ikke mye, det er omtrent en treroms i Oslo, det :P

Jeg vet jo det, men her i vår lille by er det helt vanvittig. Hadde det huset vært til salgs i Oslo hadde det sikkert kostet det dobbelte.

Vanvittig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER Øst vi vil til skjønner du :) men er allikevel dyrt der, og blir møter veggen før vi kommer inn i banken. Vi bor nå midt i sentrum, og mistrives - ikke barnevennlig. Så vi vil UT av sentrum.

Kan Holmlia være et alternativ? Det sies at det skal være billigere å kjøpe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket veldig billig. Alle fargene der er jo lett å fikse :o)

Leiligheten var jo fin. Men så spørs det om man tør å bo der da. Jeg hadde ikke turt å gå ut alene etter kl 22 :P

Alle andre steder, men ikke Furuset.

Kjenner en som bor der, han lever i beste velgående etter flere år ;o)

Så lenge man ikke vanker i de kriminelle miljøene er det lite sannsynlig at man blir utsatt for noe. Merk at ingen av overfallsvoldtektene vi har hørt om, har skjedd på Furuset eller Holmlia for den saks skyld. Det skjer i de sentrumsnære bydelene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med de moderne badene og lite/ingen skapplass? Veldig fin leilighet du viste til, men man har da knapt plass til tannbørsten på badet. Blir så forundret når jeg ser dette i flere nyoppussede leiligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Kjenner en som bor der, han lever i beste velgående etter flere år ;o)

Så lenge man ikke vanker i de kriminelle miljøene er det lite sannsynlig at man blir utsatt for noe. Merk at ingen av overfallsvoldtektene vi har hørt om, har skjedd på Furuset eller Holmlia for den saks skyld. Det skjer i de sentrumsnære bydelene...

Kjæresten min bor ikke så langt unna, men på et litt "roligere" sted. Akkurat der føler jeg meg trygg men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja det får en si! Utrolig hvor mye mer en får når en får beveget seg ut av sentrum og litt østover. For samme prisen får du en ettroms på Majorstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra
mariaflyfly

ER Øst vi vil til skjønner du :) men er allikevel dyrt der, og blir møter veggen før vi kommer inn i banken. Vi bor nå midt i sentrum, og mistrives - ikke barnevennlig. Så vi vil UT av sentrum.

Sjekk ut disse: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10323662&sid=6aJv4eE6r941015&pos=10&tot=48

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10322711&sid=6aJv4eE6r941015&pos=12&tot=48

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10319321&sid=6aJv4eE6r941015&pos=16&tot=48

Jeg bodde i området der tidligere og kan trygt anbefale det. Prisene er ikke avskrekkende, selv om de er mye høyere nå enn for et par år sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen underskrift nå

Sjekk Linderudveien, der er det romslige leiligheter med store fine kjøkken til under 2 mill.

Rett ved T-banen, men ingen gjennomgangstrafikk pga. blindvei. Trygt for ungene, kort vei til Lillomarka. Har selv bodd der, så derfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...