Gå til innhold

Forelsket/ikke forelsket!


Noortje

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett eller annet slags forhold til en jente som nettopp har kommet ut av ett langt forhold. Saken er den at vi møttes, ble betatte av hverandre, hang sammen en måned før vi ble kjærester. En måned senere ble det slutt fordi jeg hadde blitt veldig forelsket og fått veldig sterke følelser for henne, mens hun kunne ikke si at hun hadde blitt forelsket i meg, og på tross av at hun hele tiden sier at jeg er trolig mannen i hennes liv. Etter at det ble slutt så er vi sammen hele tiden, vi drar på turer, sover sammen, koser oss masse, kanskje enda mer etterhvert som vi blir mer og mer kjent. Hun har selv sagt mange ganger at hun ønsker å være singel, men har lovt at hun ikke skal involvere seg med andre siden hun har følelser for meg, og vet at jeg har det for henne også. Men til tider så blir jo ting veldig skeivt i og med at jeg er kjempeforelsket i henne og hun ikke forelsket i meg. Utfra historien vår så vet jeg hun vil prøve og skulle ønske hun kunne si hun ble forelsket, men føler det ikke sånn nå, men håper det kommer med tiden. Vi har ett veldig åpent og ærlig forhold og snakker masse sammen, jeg stoler 100% på henne.

Finnes ingen fasitsvar kan jeg tenke meg, men noen som har opplevd noe tilsvarende og kan si at forelskelsen kan komme over tid? Bruker hun meg bare som ett hjelpemiddel for å komme over sin eks for så å dumpe meg når hun er klar for ett nytt forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Itt nu, nei

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette, som jenta.

For tre år siden ble det slutt mellom meg og samboeren. Et par år senere ble jeg kjent med en annen mann. Vi dro på kino, reiste på ferie sammen, hadde sex o.l, men var ikke kjærester. Jeg syntes han var en veldig attraktiv mann, men jeg var ikke hodestups forelsket. Men han var veldig, veldig forelsket i meg. Jeg var usikker. For det første ville jeg ikke bli såra igjen, og for det andre var jeg redd for å såre ham, om jeg ble sammen medh ham uten å være forelska.

Men HELDIGVIS var han veldig tålmodig. Vi drev på slik i nesten ett år, og ble veldig godt kjent. Og sakte men sikkert fikk jeg veldig sterke følelser for ham. Jo bedre kjent vi ble, jo mer forelska ble jeg. Og etter en tur til Spania sammen, innså jeg at han var mannen jeg ville dele livet med. Nå er vi samboere og venter vårt første barn.

Men gi henne tid. Ikke mas. Om du prøver å presse følelser på henne, kan det fort ha stikk motsatt hensikt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Itt nu, nei

Beklager, det skulle stå "et par måneder" senere, ikke "et par år". Møtte ham et par måneder etter at det ble slutt mellom meg og samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Kan dere ikke ha en pause fra hverandre en stund sånn at hun får tenkt seg litt om`? Det kan være bekvemt og fint å ha en ny mann i nærheten etter et brudd. Du gir henne bekreftelse på at hun fremdeles er attraktiv. Det er derfor ikke lett å si om det er deg hun vil ha eller bekreftelsen. Stoler du på henne og har en magefølelse på at dette går veien så gi henne tid. Er du usikker på hensikten hennes bør du holde deg unna henne en stund for å se om hun kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette, som jenta.

For tre år siden ble det slutt mellom meg og samboeren. Et par år senere ble jeg kjent med en annen mann. Vi dro på kino, reiste på ferie sammen, hadde sex o.l, men var ikke kjærester. Jeg syntes han var en veldig attraktiv mann, men jeg var ikke hodestups forelsket. Men han var veldig, veldig forelsket i meg. Jeg var usikker. For det første ville jeg ikke bli såra igjen, og for det andre var jeg redd for å såre ham, om jeg ble sammen medh ham uten å være forelska.

Men HELDIGVIS var han veldig tålmodig. Vi drev på slik i nesten ett år, og ble veldig godt kjent. Og sakte men sikkert fikk jeg veldig sterke følelser for ham. Jo bedre kjent vi ble, jo mer forelska ble jeg. Og etter en tur til Spania sammen, innså jeg at han var mannen jeg ville dele livet med. Nå er vi samboere og venter vårt første barn.

Men gi henne tid. Ikke mas. Om du prøver å presse følelser på henne, kan det fort ha stikk motsatt hensikt. Lykke til!

Takk for tilbakemeldingen, var egentlig litt det jeg ville høre. Virker ikke som det er så mange som har positive opplevelser rundt dette. Det er godt å høre at det har funket for noen.

Tiden vil vise hva som skjer, jeg har jo truffet de fleste vennene hennes og foreldrene, så noe er det jo mellom oss. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ha en pause fra hverandre en stund sånn at hun får tenkt seg litt om`? Det kan være bekvemt og fint å ha en ny mann i nærheten etter et brudd. Du gir henne bekreftelse på at hun fremdeles er attraktiv. Det er derfor ikke lett å si om det er deg hun vil ha eller bekreftelsen. Stoler du på henne og har en magefølelse på at dette går veien så gi henne tid. Er du usikker på hensikten hennes bør du holde deg unna henne en stund for å se om hun kommer tilbake.

Hei

jeg kom frem til at det var det jeg ville, ta en pause fra alt og se hva hun følte. Og kom frem til at hun ikke hadde de dype følelsene for meg der og da. Hun mente jeg hadde alle kvalitetene hun var ute etter, men har ikke helt kommet over eksen sin enda, det har jo jeg også merket. Så det gikk en uke før hun ville at vi skulle fortsette å treffes, fordi hun har tro på oss. Vi skal snart på ferie sammen og som jeg nevnte i en annen post så har vi jo møtt familien til hverandre og vi er sammen nesten hele tiden.

Hun sier samtidig at hun kjemperedd for å bli forelsket i noen andre og såre meg, og det kan jeg jo på en måte forstå i og med at hun ikke er forelsket i meg, og følelser kan man ikke gjøre så mye med. Fakta er at vi bruker all fritid sammen, og hun prioriterer å være sammen med meg fremfor mange andre ting som jeg tror hun ville ha valgt dersom hun ikke var interessert i mer enn det vi har nå. Og hun sier at vi kommer til å få det fint i fremtiden, men som sagt mener hun trenger tid.

Sannelig ikke lett dette her, men selv med utgangspunkt at jeg er den eneste som risikerer å bli såret så tror jeg på henne og vil gi henne tid. Men selv om det sikkert ikke var så lurt så sa jeg at jeg ikke kom til å vente til evig tid, men skal være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...