Gå til innhold

kurs og jobb


Gjest mr ylo

Anbefalte innlegg

Gjest mr ylo

Har vært ansatt i en bedrift, en stund, men har planer om å videreutvikle meg innenfor fagområdet til høsten.Derfor har jeg da sagt opp denne stillingen.

Har vært påmeldt på et kurs via jobben, som jeg ser på som en gode, med tanke på det faglige og at det er svært hyggleig å få gjøre noe annet en dag enn det vanlige.

Nå i etttertid har ledelsen funnet ut at det ikke er nok plasser til alle,og de har valgt å droppe meg, og prioritere noen andre i jobben som faktisk skal fortsette i jobben til høsten.

Grunnen er altså at siden jeg skal slutte, gagner det ikke bedriften ¨å ha meg på kurset, og de velger noen andre.

Så da blir jeg satt til å være på jobb, som en av de få.

Synest dere dette er en riktig personalpolitikk, og burde jeg ha forståelse for at jeg ikke får være med likevel?

Er det bare det som gagner bedriften , som teller, eller burde de også vektlegge at de ansatte også har nytte av kurset selv om de ikke fortsetter ved arbeidsplassen?

Hvordan hadde du tenkt som sjef/leder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det ikke var plass til alle så hadde nok jeg som sjef gjort akkurat som din.

Hvorfor skal de bruke penger på at du skal lære ting du ikke kommer til å bruke på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det var riktig og hadde gjort samme om jeg var sjefen din. Beklager altså, men det er som jubalong sier , det er ikke grunn til at bedriften skal investere i de ansatte som skal slutte allikevel, og man vet at bedriften ikke skal ha noe nytte av det som de lærte på kurset. Det er jo det som er hele poenget med kompetanseutvikling. Hvis du synes det kurset er noe du kunne godt tenke deg å få med, hadde jeg undersøkt om det finnes mulighet å melde seg på egen hånd denne gangen de har flere plass tilgjengelig, eller ta det opp med din kommende sjef i den nye bedriften. Dette blir jo sett fordel , synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med jobben din her. Hvis du likevel ikke skal jobbe hos dem lenger, skjønner jeg veldig godt at de ikke vil la deg være med på kurs, og heller lar noen de får nytte av senere ta del på dette kurset. Ønsker du kompetanseheving for din egen del, så får du pokker meg betale for dette selv også, slik som andre folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg at du driver et firma, og skal kurse dine ansatte. Hadde du da valgt å bruke mange kroner/tid på et menneske som skal slutte, eller ville du lagt dette i ansatte som fortsatt skal være hos deg?

For meg er det enkelt å svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner arbeidsgiver godt. De er jo ikke interessert å i bruke penger på viderekurse deg når du skal slutte i jobben ganske snart. Kan egentlig ikke skjønne at du er overrasket over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg hadde tenkt som sjefen din, uten tvil. Det koster å ha folk på kurs, og man bruker ikke pengene på de man vet skal slutte, det ville være dårlig ressursbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...