Gå til innhold

Ang. min datter - og vondt i brystet


Gjest bekymret mor til tenåring

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mor til tenåring

Datteren min har hatt vondt i brystet i 3 uker nå.

Har vært hos legen et par ganger allerede. Han tror det har med fordøyelse (sur mage) eller galle å gjøre. Hun skal til undersøkelse på sentrum røntgen, ultralyd.

Hun har vondt i brystet nesten hele tida, men blir værre etter mat.

Men jeg er så klart redd det skal være noe med hjertet eller lungene jeg da. Bekymret blir en uansett hvor gamle disse barna er.

Men i tillegg til å vondt i brystet er det også vondt å trekke pusten skikkelig, og også å puste tungt ut og inn. Dette var noe legen ikke kunne skjønne hva kom av.

Hjertet var det ikke sa han, skråsikkert. Det var hun for ung til. Men man hører jo også en sjelden gang om unge som detter om på idrettsarenaer også. Så jeg er så klart bekymret for at det skal være hjerte.

En annen ting jeg også tenker på er blodpropp i lungene. Hun bruker yasmin p-piller og har gjort det i 1 1/2 år. Men blodpropp i lungene, da ville hun vel hatt store pusteproblemer? Eller? Kan ikke gå med blodpropp (være på vei til å få det) i tre uker?

Nei, godt hun skal til ultralyd i morgen. Selv om det ser ut som det bare er mageområdet og galleområdet de skal undersøke.

Finner vi ikke noe der, så er det vel bare å kontakte lege igjen. Men først må vi vel vente en stund på ul-svaret.

Nei - som foreldre er det ALLTID noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym for i dag

Ikke for å skremme deg...men her er min historie om blodpropp...

Hadde gått på Diane p-piller i 6 mnd. Fikk gradvis større problem med å puste, og svært vondt i høgre del av brystet, rett under puppen. Dro til akutten, tok en haug med prøver, de mente det var ribbensbrudd. Gikk sykmeldt i 3 mnd, var hos legen hver uke. Fikk etterhvert diagnosen kald lungebetennelse, innlagt for å få antibiotika intravenøst.

Ble ikke bedre, og etter litt over 3 mnd var jeg igjen på akutten på sykehuset. Ble tatt røntgen, CT og EKG. Da viste det seg at jeg hadde hatt to blodpropper i lungen. Jeg hadde vært heldig sa legene, siden de ikke hadde gått til hjernen...

Er ikke sikkert at din datter har blodpropp, men be om at hun får ta de rette prøvene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret mor til tenåring

Takk for svar.

Skal til ct i morgen.

Vises det ikke noe der, skal jeg kontakte legen igjen. Vi får vel kanskje ikke beskjed om det er noe på selve undersøkelsen imorgen, men skal ta kontakt med legen så fort vi får svar på prøven.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ikke for å skremme deg...men her er min historie om blodpropp...

Hadde gått på Diane p-piller i 6 mnd. Fikk gradvis større problem med å puste, og svært vondt i høgre del av brystet, rett under puppen. Dro til akutten, tok en haug med prøver, de mente det var ribbensbrudd. Gikk sykmeldt i 3 mnd, var hos legen hver uke. Fikk etterhvert diagnosen kald lungebetennelse, innlagt for å få antibiotika intravenøst.

Ble ikke bedre, og etter litt over 3 mnd var jeg igjen på akutten på sykehuset. Ble tatt røntgen, CT og EKG. Da viste det seg at jeg hadde hatt to blodpropper i lungen. Jeg hadde vært heldig sa legene, siden de ikke hadde gått til hjernen...

Er ikke sikkert at din datter har blodpropp, men be om at hun får ta de rette prøvene!!

Svaret mitt til deg, kom feil. Her er det på nytt.

Takk for svar.

Skal til ct i morgen.

Vises det ikke noe der, skal jeg kontakte legen igjen. Vi får vel kanskje ikke beskjed om det er noe på selve undersøkelsen imorgen, men skal ta kontakt med legen så fort vi får svar på prøven.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...