Gå til innhold

Hjerteinfarkt


Gjest Lurer litt på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette

Alle jeg kjenner/vet om som har dødd av hjerteinnfarkt, har dødd om sommeren når det har vært varmt og fint vær.

Er det bare tilfeldigheter eller er det større sjangs for å død av hjerteinfarkt om sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke sign. nå

Kroppen blir kanskje svakere da og lettere mottakelig for ting.

Jeg jobber på sykehjem og opplevde en varm sommer mange dødsfall.

Det var hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er tilfeldigheter, men kjenner selv to som har fått det om sommeren og en på vinter.(to menn,sommer dagtid, en mann kveldstid) Kjenner ikke så mange flere som har dødd av det heldigvis. Har også hørt at menn bør være forsiktige ,med fysisk anstrengelse/aktivitet på formiddagen. (flest menn til sykehus på formiddag pga hjertet). Damer får det oftest om natten, og da pga sterke bekymringer om noe. (damer på sykehus pga hjertet natt/tidlig morgen) Dette er det en lege som har fortalt meg. Han jobbet på akutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er tilfeldigheter, men kjenner selv to som har fått det om sommeren og en på vinter.(to menn,sommer dagtid, en mann kveldstid) Kjenner ikke så mange flere som har dødd av det heldigvis. Har også hørt at menn bør være forsiktige ,med fysisk anstrengelse/aktivitet på formiddagen. (flest menn til sykehus på formiddag pga hjertet). Damer får det oftest om natten, og da pga sterke bekymringer om noe. (damer på sykehus pga hjertet natt/tidlig morgen) Dette er det en lege som har fortalt meg. Han jobbet på akutten.

Det er nok ikke så tilfeldig:-) Om sommeren når det er varmt jobber kroppen mye hardere for å regulere kroppstemperaturen, det er lettere å bli overopphetet og få i seg for lite væske. Så at det er en økning i hjerteinfarkt om sommeren, er bare normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Grey:o)

Det tror jeg er tilfeldigheter, men kjenner selv to som har fått det om sommeren og en på vinter.(to menn,sommer dagtid, en mann kveldstid) Kjenner ikke så mange flere som har dødd av det heldigvis. Har også hørt at menn bør være forsiktige ,med fysisk anstrengelse/aktivitet på formiddagen. (flest menn til sykehus på formiddag pga hjertet). Damer får det oftest om natten, og da pga sterke bekymringer om noe. (damer på sykehus pga hjertet natt/tidlig morgen) Dette er det en lege som har fortalt meg. Han jobbet på akutten.

Er nok riktig dette med anstrengelser, og anstrengelser med kaldt vær er ekstra skummelt...

Det er veldig mange menn opp i årene som får hjerteinfarkt etter snømåking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok riktig dette med anstrengelser, og anstrengelser med kaldt vær er ekstra skummelt...

Det er veldig mange menn opp i årene som får hjerteinfarkt etter snømåking...

Ja han snakket om snømåking og menn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...