Gå til innhold

hjelp


Gjest Conney

Anbefalte innlegg

Gjest Conney

jeg har ikke fårr mensen enda og lurer på om det er farlig å ha samleie da. hva sjer med jomfruhinnen da får jeg mensen etter første samleie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"jeg har ikke fårr mensen enda og lurer på om det er farlig å ha samleie da."

Nei, det er ikke farlig, men jeg får inntrykk av at du ikke er så gammel her? Husk at den seksuelle lavalder er 16 år, uansett skal du ikke la deg presse til noe du ikke vil og er helt klar for selv! Bruk for all del prevensjon (helst kondom!) selv om du ikke har fått mensen, den kan være rett rundt hjørnet og du kan ha eggløsning som dermed kan føre til graviditet.

"hva sjer med jomfruhinnen da får jeg mensen etter første samleie da" Ingenting, det skjer ikke noe med jomfruhinnen når man får mensen. Det er sjelden den er helt tett så mensblodet ikke renner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får eggløsning før du får menstruasjon. Og den eneste tiden under syklus at man kan bli gravid er når man har eggløsning.

Siden du ikke har fått menstruasjon enda vet du ikke når du har eggløsning (den kommer ca 14 dager før du får menstruasjon).

Du kan bli gravid selv om du ikke har fått menstruasjon fordi du kan ha eggløsning uten at du vet det.

Du vil ikke nødvendigvis få mensen etter at jomfruhinnen er brutt. Mange får en liten blødning, men det er fordi det blir et lite sår etter jomfruhinnen.

Om du velger å ha samleie nå så bruk prevensjon (kondom!!!), og vær helt sikker på at du ønsker å dele dette spesielle med den gutten.

Hvorfor jeg ber deg bruke kondom er både for å unngå en eventuell graviditet, men også for å unngå en eventuell seksuelt overførbar sykdom. Hvis gutten har hatt sex før, så er det langt fra sikkert at han er smittefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Bruk kondom; det hindrer smitte av sykdommer.

Re kommentaren om hvor gammel hun er: Jeg har en venninne som ikke fikk mensen før hun var over 17 år, så det er fullt mulig å være over seksuell lavalder og fortsatt ikke ha fått mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...