Gå til innhold

Jobbintervju og redusert stilling


Gjest Hva er best..?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er best..?

Litt i dilemma her... skal på jobbintervju på en stilling som er utlyst i 100 prosent. Men jeg ønsker ikke å jobbe mer enn i 70-80 prosent.. Har veldig lyst på jobben, bør jeg eller bør jeg ikke si ifra på jobbintervjuet at jeg ønsker redusert stilling? Kan jeg vente til jeg evt. blir ansatt? Er det dårlig gjort i så fall..? Hva hadde dere andre gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timiti

Du må selvsagt si i fra/la være å søke. Lyser de ut en 100% stilling, er det fordi de trenger en i nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe verre å vente med å si fra om dette til du evt. har fått jobben, enn å takke nei til et jobbtilbud. Det kan jo ikke helt utelukkes at de likevel vil ha deg.

Hvis du er helt bestemt på at du ikke vil jobbe fullt, og du får jobben, kan du jo skrive i svarbrevet at du ønsker å takke ja, men dessverre ikke har mulighet for dette med mindre ditt ønske om redusert stilling kan imøtekommes.

Så får det bli opp til arbeidsgiver hva de gjør. Jeg har faktisk vært borte i denne type problemstillinger i det offentlige, der man valgte å innvilge ønsket. Men det kommer selvsagt an på hva slags jobb det er.

Og det kommer an på hvor attraktiv du er på markedet og hvor mange andre gode søkere de har på hånden.

Enkelte stiller bestemte lønnskrav som ultimatum ved ansettelser, som at de ikke kan gå ned i lønn i forhold til nåværende jobb.

Jeg synes ikke dette er noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest etter intervju, før tilsetting

Jeg ville ikke sagt noe på intervjuet (med mindre det kom opp som et naturlig tema / de foreslo det). Men jeg ville sagt fra hvis jeg fikk et tilbuds(brev), hvis det er et krav ville jeg sagt at hjemmesituasjonen var endret seg (eller en annen grunn du har) og at du ønsket en 80% stilling i hvertfall det første året. Så kunne dere diskutere det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...