Gå til innhold

Yasmin28


Gjest lettere frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest lettere frustrert

Jeg går på Levaxin 50 mikrogram og Remeron 30mg daglig. I tillegg tar jeg Yasmin28. For en periode siden sluttet jeg med Yasmin da jeg likevel fikk mensen (Jeg startet på den grunnet store blødninger samt "psyken") Mensen kom mens jeg tok pillene med virkestoff. Omlag fem uker senere startet jeg igjen på Yasmine. Det var ganske rett etter en mensperiode. Jeg tok da siste rekkene med virkestoffer fra gammelt brett og fortsatte med virkestoffer på nytt brett. Da det var halvannen uke igjen med piller med virkestoff på nytt brett fikk jeg igjen mensen. Blødde jevnlig mens jeg fortsatte på pillene. (Dog mye mindre blødningen enn tidligere) Psyken var dog omlag som normalt. I går startet jeg på de hvite pillene (uten virkestoff) og blør fortsatt. Jeg merker dog også i dag at jeg igjen blir mye fortere frustert og oppgitt over folk og ting og rutiner. Så mitt spørsmål er: Kan jeg hoppe over de hvite pillene og bare ta de orange igjen slik at psyken holder seg bedre? _Er_ det hormonene som virker inn på psyken? (Jeg merker jo forskjell på psyken når jeg tar dem og ikke. Slik var det i begynnelsen også) Er det farlig å gå slik og småblø i flere uker? Virker pillene som p-piller selv om jeg blør slik? Jeg har prøvd å snakke med psykologen og lege på poliklinikken om dette, men de sier bare jeg må snakke med gynekolog. Så nå håper jeg du kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lettere frustrert

Jeg kan føre på vedr psyken at det har ganske stor betydning for meg. Det er ikke bare at jeg blir frustert, men det gjør meg oppgitt og jeg gidder mindre og kan være tilbøyelig til å bli hjemme fra jobb fordi jeg ikke orker å gå dit. Kall det gjerne mer deprimert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Med Yasmin kan du hoppe fra brett til brett med aktive piller og forsøke å unngå menstruasjon. Det er ganske vanlig med småblødninger, men det har ingen betydning for sikkerheten. Blir det for mye blødning, kan du ta pause i 3-4 dager og så starte igjen. Det gir samme sikkerhet. Det er nå kommet en svakere pille, Yasminelle som kan være et alternativ. Snakke med legen om det neste gang du skal ha ny resept.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS både hormonene og pause med hormonene kan virke inn på psyken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettere frustrert

Med Yasmin kan du hoppe fra brett til brett med aktive piller og forsøke å unngå menstruasjon. Det er ganske vanlig med småblødninger, men det har ingen betydning for sikkerheten. Blir det for mye blødning, kan du ta pause i 3-4 dager og så starte igjen. Det gir samme sikkerhet. Det er nå kommet en svakere pille, Yasminelle som kan være et alternativ. Snakke med legen om det neste gang du skal ha ny resept.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS både hormonene og pause med hormonene kan virke inn på psyken

Jeg skjønner ikke helt: Hvorfor skal jeg snakke med legen om pille med svakere effekt? Jeg vil jo ha en pille som holder psyken så stabil som mulig. Hva vil det innvirke på at pillene har svakere effekt som gjør at jeg bør forhøre meg om den?

(må jeg betale for slikt oppfølgingsspørsmål også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du psykisk har det bedre med Yasmin

enn uten, er det selvsagt ikke grunn til å bruke en svakere pille. Jeg

misforsto. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...