Gå til innhold

Diciofenac Ratlopharm


Gjest Ratlop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Ja, hvis du tenker på Diclofenackalium. Gud hvor lenge jeg jobbet for å huske det medisinnavnet og skrivemåten:o)

Det er i tilfelle et betennelsesdempende middel, som også kan være en migrenemedisin. Brukes mot menstruasjonssmerter også. Det samme som cataflam.

Litt hardt for magen.

Men kanskje du tenker på en annen medisin som har et likt navn.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diclofenac er synonym med det mere kjente voltaren. Er smertestillende og virker betennelsesdempende. Ofte brukt etter operasjoner, ved muskesmerter og lignende, .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Diclofenac er synonym med det mere kjente voltaren. Er smertestillende og virker betennelsesdempende. Ofte brukt etter operasjoner, ved muskesmerter og lignende, .

Jeg trodde ikke at voltaren var et synonympreparat til diclofenackalium. Men at de begge er betennelsesdempende stemmer.

Voltaren har jeg også brukt, men ikke mot migrene for eksempel.

Er ikke ekspert, men tror ikke det er synonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at voltaren var et synonympreparat til diclofenackalium. Men at de begge er betennelsesdempende stemmer.

Voltaren har jeg også brukt, men ikke mot migrene for eksempel.

Er ikke ekspert, men tror ikke det er synonymt.

Det var vel diclofenac trådstarter spurte om, men diclofenackalium er det samme, bare at det i tillegg inneholder kalium. Alle disse er synonyme, og inneholder samme virkestoff, diclofenac:

Cataflam Novartis tabl.

Diclofenac ratiopharm enterotabl.

DiclofenacKalium ratiopharm tabl.

Diclofenackalium Actavis tabl.

Modifenac Actavis kaps.

Otriflu Novartis tabl.

Voltaren Novartis

Dette kan du lett se lett ut i fra www.felleskatalogen.no

Vi har fått utrolig mange synonympreparater de siste årene og er ikke lett å holde orden på de, men voltaren/diclofenac bruker vi daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Det var vel diclofenac trådstarter spurte om, men diclofenackalium er det samme, bare at det i tillegg inneholder kalium. Alle disse er synonyme, og inneholder samme virkestoff, diclofenac:

Cataflam Novartis tabl.

Diclofenac ratiopharm enterotabl.

DiclofenacKalium ratiopharm tabl.

Diclofenackalium Actavis tabl.

Modifenac Actavis kaps.

Otriflu Novartis tabl.

Voltaren Novartis

Dette kan du lett se lett ut i fra www.felleskatalogen.no

Vi har fått utrolig mange synonympreparater de siste årene og er ikke lett å holde orden på de, men voltaren/diclofenac bruker vi daglig :)

Vet du da hvorfor jeg ikke fikk voltaren, som jeg hadde og har brukt før, men heller diclofenackalium mot migrene. Kunne voltaren fungert like godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du da hvorfor jeg ikke fikk voltaren, som jeg hadde og har brukt før, men heller diclofenackalium mot migrene. Kunne voltaren fungert like godt?

Nå vet jeg ikke om kalium har noen innvirkning på migrene, men virkestoffet ellers er det samme, så tror nok du ville hatt samme effekt av voltaren også. Men jeg er ikke lege. Ser at diclofenackalium har migrene som indikasjon, mens det ikke står på voltaren og diclofenac. Men det er det legemiddelfirmaene som styrer.

Hvorfor du ikke bare fikk beskjed om å ta voltaren vet jeg rett og slett ikke desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Nå vet jeg ikke om kalium har noen innvirkning på migrene, men virkestoffet ellers er det samme, så tror nok du ville hatt samme effekt av voltaren også. Men jeg er ikke lege. Ser at diclofenackalium har migrene som indikasjon, mens det ikke står på voltaren og diclofenac. Men det er det legemiddelfirmaene som styrer.

Hvorfor du ikke bare fikk beskjed om å ta voltaren vet jeg rett og slett ikke desverre.

Nå virket det ikke noe særlig for meg da, så det spilte ikke store rollen. Men diclofenackalium er suverent mot bekkenplager og menssmerter i hvertfall:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virket det ikke noe særlig for meg da, så det spilte ikke store rollen. Men diclofenackalium er suverent mot bekkenplager og menssmerter i hvertfall:o)

:)

Bare brukt det etter operasjoner selv, og da var den veldig god å ha ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diclofenac er synonym med det mere kjente voltaren. Er smertestillende og virker betennelsesdempende. Ofte brukt etter operasjoner, ved muskesmerter og lignende, .

Også kjent for å ta livet av flere fotballspillerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den bare etter fotballspillere?

Nei, men det har vært flere tilfeller av unge, veltrente fotballspillerer som har ramlet døde om på matta. Uten at de har vært i stand til å slå fast hvorfor. Akutt hjertesvikt. Voltaren er en fellesnevner siden fotballspillere knasker smertestillende i hytt og pine.

Jeg så en svensk dokumentar om dette da jeg var i Norge. Veldig tankevekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det har vært flere tilfeller av unge, veltrente fotballspillerer som har ramlet døde om på matta. Uten at de har vært i stand til å slå fast hvorfor. Akutt hjertesvikt. Voltaren er en fellesnevner siden fotballspillere knasker smertestillende i hytt og pine.

Jeg så en svensk dokumentar om dette da jeg var i Norge. Veldig tankevekkende.

Ja, det er ikke et medikament en bør bruke i hytt og pine. Har mange bivirkninger denne som så mange andre. Er nok best for de som kan holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ikke et medikament en bør bruke i hytt og pine. Har mange bivirkninger denne som så mange andre. Er nok best for de som kan holde seg unna.

Det er greit nok med det som er dokumentert (indre blødninger, etc), men det de mistenker nå er et hakk verre.

Voltaren kommer også som stikkpiller til sped/småbarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok med det som er dokumentert (indre blødninger, etc), men det de mistenker nå er et hakk verre.

Voltaren kommer også som stikkpiller til sped/småbarn...

Nei, voltaren skal ikke brukes til barn under 6 år. Og hjertesvikt og infarkt +++ står som bivirkninger allerede det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, voltaren skal ikke brukes til barn under 6 år. Og hjertesvikt og infarkt +++ står som bivirkninger allerede det...

Voltaren, Clofen og andre lignende preparater kommer som stikkpiller (også). De er utrolig effektive, men om det er særlig smart?

Hva som anbefales i Norge har jeg ingen anelse om, men det finnes en verden utenfor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du da hvorfor jeg ikke fikk voltaren, som jeg hadde og har brukt før, men heller diclofenackalium mot migrene. Kunne voltaren fungert like godt?

Det er akkurat samme virkestoff. Diclofenac og voltaren regnes som synonymer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du da hvorfor jeg ikke fikk voltaren, som jeg hadde og har brukt før, men heller diclofenackalium mot migrene. Kunne voltaren fungert like godt?

Glemte å si at _diclofenackalium_ ikke er det samme som diclofenac. Kanskje kaliumen gjør dette preparatet mer egnet for migrenesmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...