Gå til innhold

Trist beskjed fra legen


Gjest Har_jeg_ikke_opplevd_nok_motgang?

Anbefalte innlegg

Gjest Har_jeg_ikke_opplevd_nok_motgang?

Vil resten av livet mitt være preget av brudd og smerter?.

Jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere. Nå er jeg voksen og har det egentlig fint.Men jeg har hatt en rygg som har plaget meg en stund og jeg var på en bentetthetsmåling. Det viser seg at smertene i ryggen kommer av kompresjonsbrudd.Ryggvirvlene knekker fordi skjelettet mitt er så porøst.

For en ondsinnet spøk fra Gud. Dette er takken for å ha kjempet seg igjennom vanskelig ting. Denne sykdommen kan ikke kureres engang. Har man først fått den så har man fått den.Og etter det jeg har lest på nettet kan jeg se fram i mot et liv i smerte og lårhalsbrudd. Ser ikke fremtiden min lys ut?.

Trist og motløs akkurat nå.Føler på en måte jeg har fått en dødsdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nå fikk jeg vondt av deg ja. Det er rart hvor mye enkelte skal få i bøtter og spann! Trøsteklem fra meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har_jeg_ikke_opplevd_nok_motgang?

Å nå fikk jeg vondt av deg ja. Det er rart hvor mye enkelte skal få i bøtter og spann! Trøsteklem fra meg......

Ringte ernæringsfysiologen jeg går til og fikk beskjed om å ikke fortvile. Hun sa jeg ikke hadde uttalt benskjørhet enda og at det gikk ann å stoppe og bremse utviklingen med nye medisiner og ved å trene og være aktiv. Hun sa hun også hadde vært litt hard med meg for å understreke hvor viktig det er å ta d-vit og Kalsium og at det er alvorlig progressiv sykdom hvor det å ta medisinene er livsviktig.

Jeg trodde jeg bare hadde kroniske ryggplager og at det var muskler og vanlig vondt i ryggen.Ante meg ikke at jeg hadde hatt små brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - yullio

Ringte ernæringsfysiologen jeg går til og fikk beskjed om å ikke fortvile. Hun sa jeg ikke hadde uttalt benskjørhet enda og at det gikk ann å stoppe og bremse utviklingen med nye medisiner og ved å trene og være aktiv. Hun sa hun også hadde vært litt hard med meg for å understreke hvor viktig det er å ta d-vit og Kalsium og at det er alvorlig progressiv sykdom hvor det å ta medisinene er livsviktig.

Jeg trodde jeg bare hadde kroniske ryggplager og at det var muskler og vanlig vondt i ryggen.Ante meg ikke at jeg hadde hatt små brudd.

Las et sitat en gang som jeg husker godt: "Det er normalt å ha vondt i ryggen". Kanskje ikke så stor trøst og ikke vet jeg hvor gammel du er... Men sykdommer er en del av livet det også. Vi som er relativt friske tenker ikke så ofte over hvor heldige vi er som er friske. Selv har jeg en mor som ble halvsidig lam og mistet språket etter et hjerneslag i en alder av 38 år. Men tross alt, så er det som hun har vent seg til å være ganske innvalid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radio gaga

Dette er en advarsel til de som har spiseforstyrrelser. Nå kan man se hva etterdønningene kan bringe med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Ringte ernæringsfysiologen jeg går til og fikk beskjed om å ikke fortvile. Hun sa jeg ikke hadde uttalt benskjørhet enda og at det gikk ann å stoppe og bremse utviklingen med nye medisiner og ved å trene og være aktiv. Hun sa hun også hadde vært litt hard med meg for å understreke hvor viktig det er å ta d-vit og Kalsium og at det er alvorlig progressiv sykdom hvor det å ta medisinene er livsviktig.

Jeg trodde jeg bare hadde kroniske ryggplager og at det var muskler og vanlig vondt i ryggen.Ante meg ikke at jeg hadde hatt små brudd.

Det er kommet svært gode, nye medisiner mot osteoporose nå. Ikke bare stopper de nedbrytingen av benvev, men bygger faktisk opp nytt også. Vet ikke om du er aktuell for det, men det er absolutt verdt å ta en prat med legen om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte ernæringsfysiologen jeg går til og fikk beskjed om å ikke fortvile. Hun sa jeg ikke hadde uttalt benskjørhet enda og at det gikk ann å stoppe og bremse utviklingen med nye medisiner og ved å trene og være aktiv. Hun sa hun også hadde vært litt hard med meg for å understreke hvor viktig det er å ta d-vit og Kalsium og at det er alvorlig progressiv sykdom hvor det å ta medisinene er livsviktig.

Jeg trodde jeg bare hadde kroniske ryggplager og at det var muskler og vanlig vondt i ryggen.Ante meg ikke at jeg hadde hatt små brudd.

Da håper jeg virkelig at medisinene er nettopp det du trenger, og at det virker bra!! Utrolig at du har gått med brudd, hvor lang tid kan det ha vært siden da? Det var bra at du ringte til den personen, det hørtes ikke så altfor svart ut lengre da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten løve

Dette er en advarsel til de som har spiseforstyrrelser. Nå kan man se hva etterdønningene kan bringe med seg.

Måten du utrykker deg på får det til å høres ut som alvorlige spiseforstyrrelser bare er noe en kan slutte med på lik linje med å spise godterier og røyke. Jeg tror ikke det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...