Gå til innhold

Lønningsdag


Gjest Enjo

Anbefalte innlegg

Dersom man har lønningsdag den 15, skal lønna da være inne på konto når man runder kl 24 den 14, eller før man runder 24 den 15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er vanligvis på konto i løpet av lønningsdagen, evt. siste virkedag før om lønningsdag er på helgedag eller "røddag". Men ikke så tidlig som ved midnatt, fra kl. 8 omtrent tror jeg er vanlig hos oss i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15 om morgenen bør de stå der. Jeg har merket meg at overføringer skjer før kl 08, etter kl 16 og noen ganger kl 20 på kvelden (sjeldent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vanligvis på konto i løpet av lønningsdagen, evt. siste virkedag før om lønningsdag er på helgedag eller "røddag". Men ikke så tidlig som ved midnatt, fra kl. 8 omtrent tror jeg er vanlig hos oss i alle fall.

Hva som er vanlig er en ting, men hva sier loven? Hos oss mente hun at det var greit bare den var inne før vi runda midnatt den 15. Men trodde ikke det stemte. Bør få den før tolv på formiddagen i allefall :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er vanlig er en ting, men hva sier loven? Hos oss mente hun at det var greit bare den var inne før vi runda midnatt den 15. Men trodde ikke det stemte. Bør få den før tolv på formiddagen i allefall :0)

Jeg kan ikke tenke meg at det finnes noen lov om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hvor mange år har du grublet på dette eksistensielle spørsmålet?

He he. Aldri så hardt som nå.... Er skikkelig blakk!!! Har liksom aldri vært et problem når den kommer før :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at det finnes noen lov om dette.

Er det opp til hver arbeidsgiver å sette reglene da? Trodde de måtte forholde seg til et regel verk jeg. Men samme det. Skal alltid klare meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Aldri så hardt som nå.... Er skikkelig blakk!!! Har liksom aldri vært et problem når den kommer før :0)

Det er en del damer som ikke er helt enig med deg.

Har jeg hørt, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det opp til hver arbeidsgiver å sette reglene da? Trodde de måtte forholde seg til et regel verk jeg. Men samme det. Skal alltid klare meg.....

Det kommer vel litt an på hvilken bank man bruker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om det er en lov på dette, men en venninne som jobber på personalavdeling har i hvert fall sagt at lønningen skal være inne innen arbeidsdagens slutt.

Dette sier seg jo litt selv, siden den siste overføringen vanligvis gjøres i 4-5 tiden på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er vanlig er en ting, men hva sier loven? Hos oss mente hun at det var greit bare den var inne før vi runda midnatt den 15. Men trodde ikke det stemte. Bør få den før tolv på formiddagen i allefall :0)

En veldig stor del av arbeidstakere er på jobb midt på dagen, så da er det vel greitt at pengene er der til vi skal handle etter arbeidstid.

Hos oss kan klokkeslette variere. Det har faktisk hendt at pengene har vært på konto sent kvelden før. Og en sjelden gang er det lite å hente i minibankn etter arbeidstid på lønningsdagen. Men vanligvis går det greitt, regner jeg med, sjekker ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...