Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 28 år og har så lenge jeg kan huske vært plaget av atopisk eksem. Solarium hjelper meg og holde dette i sjakk, er det mulig og få refundert noe av utlegget på solarium?

Jeg lurer også på om det er noen medisiner jeg kan ta nå som gresspollen tiden begynner. Jeg får små utslett/blemmer som klør og det verker ut av av gresspollen.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27865-atopisk-eksem-og-gresspollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære annep

Det er vanskelig å få refundert utlegg til solarium mens lysbehandling hos hudlege refunderes - i alle fall noe.

Hvis gresspollen gjør deg verre i eksemet bør du behandle mer intenst med kortisonkrem og fuktighetskrem. Du kan også ta allergitabletter som hjelper på kløen og allergien. De vanligste er Clarityn, Telfast, Kestine og Zyrtec. Enda bedre kløstillende er Phenergan, Fenistil og Atarax, men de må du ha respt på. Dessuten er de søvndyssende så de bør bare brukes om kvelden.

Lykke til.

• 3 uker senere...
Gjest Mette_A

Kjære annep

Det er vanskelig å få refundert utlegg til solarium mens lysbehandling hos hudlege refunderes - i alle fall noe.

Hvis gresspollen gjør deg verre i eksemet bør du behandle mer intenst med kortisonkrem og fuktighetskrem. Du kan også ta allergitabletter som hjelper på kløen og allergien. De vanligste er Clarityn, Telfast, Kestine og Zyrtec. Enda bedre kløstillende er Phenergan, Fenistil og Atarax, men de må du ha respt på. Dessuten er de søvndyssende så de bør bare brukes om kvelden.

Lykke til.

Hei!

jeg var hos legen i fjor og fikk vite at jeg lider av gresspollenallergi. jeg får små klumper (utslett) som klør veldig hvis jeg har ligget lenge på grasset og sånt. jeg bruker Zyrtex, men de virker ikke for utslettene.... hva tror du jeg burde gjøre?? er det gresset som gjør at jeg får utslett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...