Gå til innhold

HJELP! Quiz


Gjest Quizeline

Anbefalte innlegg

Gjest Quizeline

Jeg har fått i oppdrag å lage en quiz til morgendagens avslutning på arbeidsplassen min. Jeg er helt blank og lurer på om det finnes sider hvor jeg bare kan printe ut spørsmål i vilden sky.

Noen som vet? Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ...eee...eee...

Helt blank?!? Går det an? Jaja, samme det:-) Dette kan du gjøre på mange måter.

Det er standard på quiz å ha et ark med bilder av kjendiser. Deltakerlagene skal gjette hvem de er. Du bør på forhånd bestemme om etternavn er nok eller om dere krever fullt navn. Du kan variere dette med å heller bruke barndomsbilder av dine kolleger.

Andre standarder:

Lag ti spørsmål fra ukas nyhetsbilde. Kall det kategori Nyheter og fremfør spørsmålene muntlig ett etter ett mens deltakerlagene skriver.

Lag 10 geografispørsmål. Eller likt.

Finn fram (eller brenn) noen Cd-er. Spill noen sekunder av hver låt. Gi for eksempel ett poeng for låtnavn og ett for riktig gruppe eller artist.

Hvis du vil, kan du ta med noen gåter. Hvis du har mye kunnskap om dine sjefer og kolleger, kan du ha dem som egen kategori.

Det er bare fantasien din som setter grenser. Hvis du absolutt vil at andre skal ha gjort jobben for deg, kan du bare kjøpe en spørrebok eller et spørrespill. En standard quiz består vel oftest av bilder først, 2-4 andre kategorier og musikk til slutt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quizeline

Helt blank?!? Går det an? Jaja, samme det:-) Dette kan du gjøre på mange måter.

Det er standard på quiz å ha et ark med bilder av kjendiser. Deltakerlagene skal gjette hvem de er. Du bør på forhånd bestemme om etternavn er nok eller om dere krever fullt navn. Du kan variere dette med å heller bruke barndomsbilder av dine kolleger.

Andre standarder:

Lag ti spørsmål fra ukas nyhetsbilde. Kall det kategori Nyheter og fremfør spørsmålene muntlig ett etter ett mens deltakerlagene skriver.

Lag 10 geografispørsmål. Eller likt.

Finn fram (eller brenn) noen Cd-er. Spill noen sekunder av hver låt. Gi for eksempel ett poeng for låtnavn og ett for riktig gruppe eller artist.

Hvis du vil, kan du ta med noen gåter. Hvis du har mye kunnskap om dine sjefer og kolleger, kan du ha dem som egen kategori.

Det er bare fantasien din som setter grenser. Hvis du absolutt vil at andre skal ha gjort jobben for deg, kan du bare kjøpe en spørrebok eller et spørrespill. En standard quiz består vel oftest av bilder først, 2-4 andre kategorier og musikk til slutt. Lykke til!

Takk, men problemet er at jeg ikke skal være tilstede... Jeg har aldri gjort dette og så du får bare syns jeg er dum;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...