Gå til innhold

Tvillinger?


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært sikkeli dårlig i over 2 uker, sliten, trøtt og kvalm 24 timer i døgnet!!

Er jeg heldig så har jeg 30 min pause der jeg føler meg fin...

Men dagene føles ufattelig lange når man ligger å prøver å holde på det lille av mat man får i seg!!!

Men nå har mine nærmeste begynt å si at det muligens er tvillinger:)

Dette fordi at plagene/symptomene er så sterke!! Og det sies at symptomene blir forsterket under tvilling svangerskap??

Vi begge har tvillinger i familien, oldemødre.. og våre søskenbarn har tvillinger!!

Er det sannhet ang mere symptomer i tvilling svangerskap????

Samboer er overbevist om at d er flere:)

Har andre opplevd noe slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke på meg

Jeg hadde det på samme måte. Var så dårlig og kvalm at jeg måtte legges inn på sykehuset og få sondenæring. Tenkte aldri at det kunne skyldes tvillinger, og det gjorde det ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i farten husker jeg minst to her fra DOL som var veldig dårlige tidlig i svangerskapet, og som ventet tvillinger.

På den annen side er det maaange som er svært dårlige uten å vente mer enn én.

Toeggede tvillinger er arvelig, men det er først og fremst tvillinger født av kvinner på din egen morsside som er relevante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster har hatt to svangerskap, ett med tvillinger og ett uten. Hun var ekstremt mye dårligere under svangerskapet med bare ett barn.

Hennes teori, basert på et nokså tynt erfaringsgrunnlag fra alle svangerskap hos mor & søstre, er at svangerskap med bare jente i har gjort oss ekstra dårlige. Svangerskap med minst én gutt i har ikke medført like mye kvalme, om enn ikke helt kvalmefritt;-)

En inngiftet tante mener at for henne + døtre er det akkurat motsatt: Svangerskap med gutt i gjør mor ekstra syk...;-)

Bottom line er at graden av kvalme er en svært dårlig indikateor på barnets kjønn (OG antall)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt flere si at det ofte er sterkere symptomer når man bærer fler, men jeg tror ikke alle opplever det.

Har ei venninne som fikk tvillinger og hun hadde et kjempelett svangerskap på alle måter.

Du får vente i spenning og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er _sykt_, sykt dårlig, og jeg har nettopp fått bekreftet at det bare er èn liten rakker =)

Det eneste medisinske man kan si, er vel at dersom det er tvillinger på mors side, og du nettopp har sluttet på p-piller, så er sannsynligheten for tvillinger noe høyere. Og så med prøverør da, selvsagt, men det gjelder vel ikke for deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grå no

Hei!

Man blir som oftest dårligere ved tvillingsvangerskap enn svangerskap med bar ett foster, men man trenger ikke nødvendigvis ha tvillinger om man er svært dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...