Gå til innhold

Jeg blir utsatt for tvang!


Gjest -Hvordan blir jeg kvitt dem?

Anbefalte innlegg

Gjest -Hvordan blir jeg kvitt dem?

Jeg har vært fulgt opp av en psykiatrisk akuttavdeling etter en innleggelse i fjor. Nå som hele staben skal ut i ferie har de bestillt hjemmesykepleien til meg,. Jeg bor i en liten bygd der alle kjenner alle og har sagt i fra 20 ganger at jeg ikke ønsker å ha noe med det kommunale hjelpeapparatet å gjøre. Jeg føler ikke at en sykepleier har noe kompetanse som jeg kan dra nytte av og jeg har også venninner som er ansatt i hjemmetjenesten. I dag passet jeg på å ikke være hjemme når hjemmesykepleieren skulle komme... sikkert barnslig, men jeg har sagt fra ørten ganger og skreket "Glem det". Så fikk jeg melding om at hun kommer tilbake i neste uke. Åååååååååå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skjønner deg godt

Jeg også har fått dette tilbudet, men hos meg har de da respektert at jeg ikke ønsker dette. Jeg både arbeider sammen med dem i hjemmesykepleien og har venner der. Ikke morsomt hvis de skulle få tilgang på journalen min og vite så mye om meg nei. Jeg tror jeg ville blitt langt sykere av dette, hvis det skulle skje meg. Hadde vel rømt fra dette stedet om så skulle skje, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Hvordan blir jeg kvitt dem?

Jeg også har fått dette tilbudet, men hos meg har de da respektert at jeg ikke ønsker dette. Jeg både arbeider sammen med dem i hjemmesykepleien og har venner der. Ikke morsomt hvis de skulle få tilgang på journalen min og vite så mye om meg nei. Jeg tror jeg ville blitt langt sykere av dette, hvis det skulle skje meg. Hadde vel rømt fra dette stedet om så skulle skje, tror jeg

Jeg har faktisk allerede begynt å planlegge å flytte herifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner deg godt

Jeg har faktisk allerede begynt å planlegge å flytte herifra.

Jeg kan ikke skjønne at dette kan være lov? De kan jo ikke gjøre sånt uten at det er gjort tvangsvedtak eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg har en sykepleier som kommer hjem til meg en gang i uken,men jeg er bare glad for det : )

Hadde ikke vært noe gøy hvis jeg ikke hadde villet men hun hadde kommet likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Hvordan blir jeg kvitt dem?

Jeg kan ikke skjønne at dette kan være lov? De kan jo ikke gjøre sånt uten at det er gjort tvangsvedtak eller noe sånt?

Ikke gjort noe vedtak og ikke blir jeg tvangsmedisinert. Hadde håp om å få jobb innen helse og sosialsektoren, men nå føler jeg det toget er godt. Har allerede begynt å planlegge flytting fra kommunen...Søkte en gang om å bli støttekontakt, men da hadde en sykepleier på sosialkontoret, som har snakket med meg tre-fire ganger, ledd og sagt "Hun klarer seg bra i perioder, så sklir det ut igjen". Det er pokker ikke sant. Jeg hadde ikke vært innlagt på 10 år da jeg ble innlagt i fjor.Det som er så forbanna surt, er at det er ikke jeg som har kontaktet hjelpeapparatet i kommunen. Jeg protesterte kraftig da det ble foreslått. Å nå får jeg straffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnaMolina

Ikke gjort noe vedtak og ikke blir jeg tvangsmedisinert. Hadde håp om å få jobb innen helse og sosialsektoren, men nå føler jeg det toget er godt. Har allerede begynt å planlegge flytting fra kommunen...Søkte en gang om å bli støttekontakt, men da hadde en sykepleier på sosialkontoret, som har snakket med meg tre-fire ganger, ledd og sagt "Hun klarer seg bra i perioder, så sklir det ut igjen". Det er pokker ikke sant. Jeg hadde ikke vært innlagt på 10 år da jeg ble innlagt i fjor.Det som er så forbanna surt, er at det er ikke jeg som har kontaktet hjelpeapparatet i kommunen. Jeg protesterte kraftig da det ble foreslått. Å nå får jeg straffen.

Hva tror du er begrunnelsen for dette? Høres jo litt rart ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Hvordan blir jeg kvitt dem?

Hva tror du er begrunnelsen for dette? Høres jo litt rart ut da.

Da de fikk høre at jeg ikke var hjemme nårr hjemmesykepleieren kom, sa de at grunnen til at de åpresset slik på var fordi de var redd jeg skulle bli for tynn. Akkurat som hun greier å se på meg om jeg har gått ned en kilo i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de fikk høre at jeg ikke var hjemme nårr hjemmesykepleieren kom, sa de at grunnen til at de åpresset slik på var fordi de var redd jeg skulle bli for tynn. Akkurat som hun greier å se på meg om jeg har gått ned en kilo i løpet av en uke.

Hvis du reelt sett ønsker å bli "kvitt dem", så tror jeg du trenger å ta i bruk litt mer voksne mestringsstrategier.

Dersom det ikke foreligger noe vedtak om tvang, så kan du ikke pålegges å motta besøk. Du kan skriftlig frabe deg at de kommer, hvis det er det du ønsker.

Dersom ønsket om å se til deg er begrunnet i bekymring for vektnedgang, så kan du vel tilby deg å møte til veiing hos fastlegen jevnlig?

Måten du skriver om dette på, gjør meg litt usikker på hva som er dine ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...