Gå til innhold

Sykehuset?


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Når er man syk nok til å oppsøke sykehuset??

Jeg får ikke i meg noe mat, lite væske, ligger å fryser, muligens feber, og vanvitti kvalm!!

Det er sikkeli ubehagelig å ligge slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal ringe legevakta jeg. Kan hende at du begynner å bli dehydrert og da kan du få feber og miste matlysten/tørstefølelse. Ring legevakta og hør med dem du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurte bare jeg

Man oppsøker alltid legevakta før man oppsøker sykehuset. De vurderer om du er syk nok til å legges inn.

Bare et teknisk spørsmål. Skal man alltid oppsøke legevakt først, selv når man vet at ting er alvorlig og det kan skade å sitte i flere timer på venterommet ? Vedkommende kan jo ha kunnskap om medisin, f. eks. Et kanskje litt ekstrem eksempel, om man er innvolvert i ulykke og befinner seg i nærheten av sykehuset, skal man uansett fraktes til legevakt først, selv om skadene er store og innleggelse garantert og transport til legevakt forlenger bare unødvendig ventetid på behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMolina

Bare et teknisk spørsmål. Skal man alltid oppsøke legevakt først, selv når man vet at ting er alvorlig og det kan skade å sitte i flere timer på venterommet ? Vedkommende kan jo ha kunnskap om medisin, f. eks. Et kanskje litt ekstrem eksempel, om man er innvolvert i ulykke og befinner seg i nærheten av sykehuset, skal man uansett fraktes til legevakt først, selv om skadene er store og innleggelse garantert og transport til legevakt forlenger bare unødvendig ventetid på behandling?

Nei da ringer man 113 etter ambulanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piriion

Bare et teknisk spørsmål. Skal man alltid oppsøke legevakt først, selv når man vet at ting er alvorlig og det kan skade å sitte i flere timer på venterommet ? Vedkommende kan jo ha kunnskap om medisin, f. eks. Et kanskje litt ekstrem eksempel, om man er innvolvert i ulykke og befinner seg i nærheten av sykehuset, skal man uansett fraktes til legevakt først, selv om skadene er store og innleggelse garantert og transport til legevakt forlenger bare unødvendig ventetid på behandling?

Selvsagt ikke. Det er forskjell på å få revet av hovedpulsåra og være kvalm og frossen. Blir man utsatt for en alvorlig bilulykke, ringer man 113.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurte bare jeg

Selvsagt ikke. Det er forskjell på å få revet av hovedpulsåra og være kvalm og frossen. Blir man utsatt for en alvorlig bilulykke, ringer man 113.

Det er ikke akkurat bilulykke jeg tenkte på, men det finnes mange andre alvorlige ting . Spurte fordi jeg hørte en gang om tilfelle hvor man ( permitert hjertelege, rundt 80 år ) ble sendt fra sykehuset til legevakten , de nektet å ta på alvor hans oppfatning av situasjonen. På legevakten ble han tok i mot nokså straks, innlagt samme sykehus med en gang. Døde samme natt av lungeemboli.

Det var bare et ekstremt og tragisk eksempel, men viser hvor tungvint kan det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man oppsøker alltid legevakta før man oppsøker sykehuset. De vurderer om du er syk nok til å legges inn.

I og med at du faktisk skriver dette på graviditets-forum må jeg si meg uenig, det er mange tilfeller man skal kontakte gynekologisk avdeling eller føden i stedet for legevakt. I Lunepunens tilfelle tror jeg faktisk jeg ville ringt gyn.avd, kan godt hende hun kunne bli tatt inn på kontroll der og bli lagt inn på gyn.obs.post uten å være innom legevakta først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...