Gå til innhold

NHD: "listen med søvnmidler"?


Gjest Happiness

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness

Jeg sover svært lite, og det er vanskelig å fungere på alle måter. Hukommelse, koordinering.

Nå har jeg prøvd ut følgende mot søvnløshet(over flere år), og til tider av ulike grunner.

Imovane, Stilnoct, vallergan, atarax, apodorm, sobril, tolvon, Zyprexa.

Har ikke prøvd melatonin. Ville det være noen vits i å prøve det for meg i min situasjon nå?

Finnes det noe som gjenstår?

Sliten og desperat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reidar Rose

Det virker som du har store søvnproblemer. Har ingen av disse

medisinene virket??

Etter den listen du har ramset opp kommer jeg bare på 2 preprater :

Phenergan og Flunipam, sistnevnte er/har blitt en A resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Det virker som du har store søvnproblemer. Har ingen av disse

medisinene virket??

Etter den listen du har ramset opp kommer jeg bare på 2 preprater :

Phenergan og Flunipam, sistnevnte er/har blitt en A resept.

Ja, jeg har søvnproblemer. Hva som er symptomer på noe annet, og hva som er en søvnlidelse i seg selv vet jeg ikke lenger. Har PTSD,vedvarende og angstproblemer.

Og det siste året vært gjennom et vondt samlivsbrudd, så nå er det litt ute av proposjoner.

Innsovingsmedisiner virker ikke lenger. Apodorm gjorde meg lys våken. Vallergan virket, men gir meg andre bivirkninger som gjør at jeg ikke kan bruke det. Tolvon og Zyprexa gav meg ekstrem matlyst.

Så det er ikke lett nei.

Phenergan og flunipam. Sistnevnte er vel ikke store sjansene for at legen min gir meg. Det er vel rohypnol, eller lignende virkestoff(samme gruppe) hvis jeg ikke tar feil. Kan slå opp i felleskatalogen.

Takk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar Rose

Ja, jeg har søvnproblemer. Hva som er symptomer på noe annet, og hva som er en søvnlidelse i seg selv vet jeg ikke lenger. Har PTSD,vedvarende og angstproblemer.

Og det siste året vært gjennom et vondt samlivsbrudd, så nå er det litt ute av proposjoner.

Innsovingsmedisiner virker ikke lenger. Apodorm gjorde meg lys våken. Vallergan virket, men gir meg andre bivirkninger som gjør at jeg ikke kan bruke det. Tolvon og Zyprexa gav meg ekstrem matlyst.

Så det er ikke lett nei.

Phenergan og flunipam. Sistnevnte er vel ikke store sjansene for at legen min gir meg. Det er vel rohypnol, eller lignende virkestoff(samme gruppe) hvis jeg ikke tar feil. Kan slå opp i felleskatalogen.

Takk.

Mvh

Ja, Flunipam er det samme som tidligere Rohypnol. Er nok rimlig vanskelig å få det av lege tenker jeg.

Jeg bruker selv Vallergan mot søvnvansker. Det fungerer bra på meg, men alle er jo forskjellige. Bruker også Xanor mot panikkangst.

Når det gjelder Phenergan - er det beslektet med Vallergan...

Håper noen på forumet kan gi deg andre forslag og at du kommer deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Ja, Flunipam er det samme som tidligere Rohypnol. Er nok rimlig vanskelig å få det av lege tenker jeg.

Jeg bruker selv Vallergan mot søvnvansker. Det fungerer bra på meg, men alle er jo forskjellige. Bruker også Xanor mot panikkangst.

Når det gjelder Phenergan - er det beslektet med Vallergan...

Håper noen på forumet kan gi deg andre forslag og at du kommer deg :-)

Jeg kan jo kanskje prøve Phenergan da og se om det har akkurat samme bivirkningsprofil for meg. Hvis ikke virkestoffet er helt det samme da. Får sjekke i felleskatalogen.

Har også brukt xanor, men ikke nå for tiden. Følte jeg måtte ha meg en pause. Men ser ikke bort i fra en ny runde en gang. Vi får se.

Takk for svar. Fint at xanor gir deg slik en god virkning.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten løve

Nozinan er det som har og har hatt desidert best effekt på meg og gjeg har prøvd hele "rekka" (Imovane, stilnoct, apodorm, flunipam, vallergan, tolvon).

Jeg tror at med den massive angsten du har så er det bare AP som kan klare å roe hodet og angsten så mye at du vil klare å få sove. Det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reidar Rose

Jeg kan jo kanskje prøve Phenergan da og se om det har akkurat samme bivirkningsprofil for meg. Hvis ikke virkestoffet er helt det samme da. Får sjekke i felleskatalogen.

Har også brukt xanor, men ikke nå for tiden. Følte jeg måtte ha meg en pause. Men ser ikke bort i fra en ny runde en gang. Vi får se.

Takk for svar. Fint at xanor gir deg slik en god virkning.

:o)

Javel, du gikk på xanor før. Håper det hjalp deg. Jeg har fått ett nytt liv med dette middelet. Lever pr. idag uten panikkangst og angst for angst...fungerer i samfunnet igjen...endelig. Bruker 6 mg xanor depot daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar Rose

Jeg kan jo kanskje prøve Phenergan da og se om det har akkurat samme bivirkningsprofil for meg. Hvis ikke virkestoffet er helt det samme da. Får sjekke i felleskatalogen.

Har også brukt xanor, men ikke nå for tiden. Følte jeg måtte ha meg en pause. Men ser ikke bort i fra en ny runde en gang. Vi får se.

Takk for svar. Fint at xanor gir deg slik en god virkning.

:o)

PS: Pherergan har en annen profil enn Vallergan...mange sier de sover bedre på Pherergan enn Vallergan....men som sagt tidligere "Happiness" - ingen er like...men kanskje verdt et forsøk. C - preparat. Slå opp i Felleskatalogen som du sa....se mer der...LYKKE TIL ! Å ha kroniske søvnproblemer tar på både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Pherergan har en annen profil enn Vallergan...mange sier de sover bedre på Pherergan enn Vallergan....men som sagt tidligere "Happiness" - ingen er like...men kanskje verdt et forsøk. C - preparat. Slå opp i Felleskatalogen som du sa....se mer der...LYKKE TIL ! Å ha kroniske søvnproblemer tar på både psykisk og fysisk.

Phenergahn er vel en sterkere variant av vallergan.Og det har en svært lang halveringstid.Noe sånt som dobbelt så lang som vallergahn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss vesla

Javel, du gikk på xanor før. Håper det hjalp deg. Jeg har fått ett nytt liv med dette middelet. Lever pr. idag uten panikkangst og angst for angst...fungerer i samfunnet igjen...endelig. Bruker 6 mg xanor depot daglig.

hei!

selv sover jeg på stilnoct og alopam fortiden, men har gjort dette leenge så virkningen er på vei bort.

før sov jeg på nozinan, det er det beste jeg har gjort og jeg likte den sløvende effekten jeg fikk på dagen.

har prøvd imovane, vallergan, tolvon, atarax uten noe virkning uansett dose

når jeg har vært innlagt har jeg fått temesta, vidunderpillen! men, man får den bare under innleggelse =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

hei!

selv sover jeg på stilnoct og alopam fortiden, men har gjort dette leenge så virkningen er på vei bort.

før sov jeg på nozinan, det er det beste jeg har gjort og jeg likte den sløvende effekten jeg fikk på dagen.

har prøvd imovane, vallergan, tolvon, atarax uten noe virkning uansett dose

når jeg har vært innlagt har jeg fått temesta, vidunderpillen! men, man får den bare under innleggelse =(

Hadde Nozinan noen bivirkninger for deg? Hva slags dose gikk du på? Brukte du det kun som sovemiddel? Måtte du opp i dose etterhvert? Ble du gradvis mer immun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss vesla

Hadde Nozinan noen bivirkninger for deg? Hva slags dose gikk du på? Brukte du det kun som sovemiddel? Måtte du opp i dose etterhvert? Ble du gradvis mer immun?

hei!

jeg gikk på liten dose, det var første medisinen min foruten om SSRI, så kroppen var ikke vant til så mye.

jeg begynte på 10 mg, men endte på 50 mg, da fikk jeg ikke mer.

jeg sov godt på dem og de hadde en effekt i kroppen hele tiden, jeg ble litt "dempet" i hodet, og hadde litt ro. men, jeg ble jo mer og mer immun, så det var derfor de ikke ville gi meg det lenger.

nå truer de med å ta vekk all sovemedisin fordi jeg er ung og går på veldig mye medisiner. jeg tør ikke tenke tanken på å ikke ha noe å sovet på, har jo sovet på piller de siste 4 årene.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

hei!

jeg gikk på liten dose, det var første medisinen min foruten om SSRI, så kroppen var ikke vant til så mye.

jeg begynte på 10 mg, men endte på 50 mg, da fikk jeg ikke mer.

jeg sov godt på dem og de hadde en effekt i kroppen hele tiden, jeg ble litt "dempet" i hodet, og hadde litt ro. men, jeg ble jo mer og mer immun, så det var derfor de ikke ville gi meg det lenger.

nå truer de med å ta vekk all sovemedisin fordi jeg er ung og går på veldig mye medisiner. jeg tør ikke tenke tanken på å ikke ha noe å sovet på, har jo sovet på piller de siste 4 årene.

lykke til!

Takk skal du ha for info. Kan jeg spørre om du hadde noen bivirkninger som var veldig ubehagelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miss vesla

Takk skal du ha for info. Kan jeg spørre om du hadde noen bivirkninger som var veldig ubehagelige?

jeg hadde ingen bivirkninger nei, annet at jeg ble litt "dempet og sløv" i hodet, men det likte jeg jo=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...