Gå til innhold

Finne bh som passer


Gjest minti

Anbefalte innlegg

Gjest minti

Noen som kan fortelle meg hvordan man finner en bh som passer. Jeg er litt usikker på feks. A75, B80... står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er om du drar til en litt bedre undertøysforetning og blir målt.

Du må da la en dame der måle deg, men det er absolutt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å gå i en skikkelig undertøysforretning (ikek Cubus, Lindesx o.l.) og be om hjelp til å finne riktig størrelse. Da må du riktignok strippe på overkroppen og være forberedt på å få puppene dyttet inn i ørten bh'er før dere finner ut hvilken str. du er. :o)

Bor du i Trondheim anbefaler jeg sterkt She i Olav Trygvasonsgt. Dyrt, men verdt hvert eneste øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest la lina undertøy

Bor du i oslo anbefaler jeg denne.

http://www.lalina.no/

Tallet står for antall centimeter du er rundt ribbena, rett under puppene.

Bokstaven står for hvor store selve puppene er A (eller AA) er minst, og så går det oppover.

Boktaven henger allikevel litt sammen med omkretsen rundt ribbena.

Så det beste er å gå til en ordentlig undertøysbutikk, og få hjelp der.

De fleste bruker for vid bh rundt ribbena, og for liten cup. Ofte vil en som tror hun er en 80 C, være en 75 D, når hun får god hjelp til å finne en god bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Om du ikke bor på et større sted som har spesialforetning kan jeg gi deg noen tips.

Ta med deg en bh du liker i flere størrelser. (Viktig at det er samme type bh, da bh'er er sydd forskjellig.) Jeg regner med du har en viss anelse på hvilken størrelse du bruker. Ta f.eks med deg str B75, B80, B85 og C75, C80, C85

Cup-str: Tyter puppene over kanten på bh'n er cupen for liten.

Bh'n skal prøves på ytterste hakk. Om bh'n "deler opp" ryggen din (flesket tyter ut! hehe..) er omkretsen for liten. Sklir bh'n oppover ryggen når du beveger deg, er bh'n for stor.

Som en annen her sa; veldig mange bruker for liten cup og for stor omkrets på bh'n sin. Prøv alltid en større cup enn du vanligvis bruker for å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Bor du i oslo anbefaler jeg denne.

http://www.lalina.no/

Tallet står for antall centimeter du er rundt ribbena, rett under puppene.

Bokstaven står for hvor store selve puppene er A (eller AA) er minst, og så går det oppover.

Boktaven henger allikevel litt sammen med omkretsen rundt ribbena.

Så det beste er å gå til en ordentlig undertøysbutikk, og få hjelp der.

De fleste bruker for vid bh rundt ribbena, og for liten cup. Ofte vil en som tror hun er en 80 C, være en 75 D, når hun får god hjelp til å finne en god bh.

Siste avsnittet stemmer nøyaktig med min erfaring, har det meste av mitt voksne liv brukt 80B, men har omsider funnet ut at jeg egentlig er en 75C.

Men spørs jo litt på merket, de varierer jo fælt i størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fenrisulven

Det beste er å gå i en skikkelig undertøysforretning (ikek Cubus, Lindesx o.l.) og be om hjelp til å finne riktig størrelse. Da må du riktignok strippe på overkroppen og være forberedt på å få puppene dyttet inn i ørten bh'er før dere finner ut hvilken str. du er. :o)

Bor du i Trondheim anbefaler jeg sterkt She i Olav Trygvasonsgt. Dyrt, men verdt hvert eneste øre!

Da sier jeg takk til deg for tipset om She, var i Trondheim i helgen og det ble en dyr tur...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg takk til deg for tipset om She, var i Trondheim i helgen og det ble en dyr tur...;-)

Men det er verdt hver eneste krone! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...