Gå til innhold

"Bare Vann"


Gjest Eremitt-Termitt

Anbefalte innlegg

Gjest Eremitt-Termitt

På Rema 1000 selger de noen 5-liters dunker med vann, som heter "Bare Vann". Tappet i Trøndelag tror jeg. Fordi dette er et billig produkt (22 kr) vurderer jeg å bytte ut spiringvannet med dette (som drikkevann). Syns ikke det i spingen er så godt, smaker litt råttent... og klor...

Men finnes det en måte å garantere seg på at dette vannet er ordentlig kildevann/mineralvann, og ikke bare renset springvann?

Kunne jo kjøpt Imsdal... det er jo et kjent merke... men har ikke sett noen store dunker med dette vannet, og da blir det jo skikkelig dyrt...

Drikker jo sikkert 2,5 liter vann per dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Du har tydeligvis latt deg lure av reklamene.

Mye av vannet som selges i butikkene er i praksis renset springvann. F.eks. kommer Bonaqua fra Glomma.

Det er gjort tester som viser at vann på flaske ikke er noe bedre enn vanlig springvann.

Men det er selvfølgelig mulig at du har dårlig springvann og vil få bedre vann på flaske. Men i så fall er "bare vann" mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eremitt-Termitt

Du har tydeligvis latt deg lure av reklamene.

Mye av vannet som selges i butikkene er i praksis renset springvann. F.eks. kommer Bonaqua fra Glomma.

Det er gjort tester som viser at vann på flaske ikke er noe bedre enn vanlig springvann.

Men det er selvfølgelig mulig at du har dårlig springvann og vil få bedre vann på flaske. Men i så fall er "bare vann" mer enn bra nok.

Det smaker offentlig bad av springvannet. Ja, jeg har jammen latt meg lure av reklamene...

Det er btw ulovlig å si at man selger kildevann eller mineralvann om det i virkeligheten er springvann. Imsdal er kildevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig heftig bakterienivå i mange av de flaskene. Mener det finnes en del rensesystemer man kan få kjøpt til springvann, eller noe helt enkelt som mange hadde i bruk på 90-tallet - korallfilter(?) til mugge for vann, filtrerer og setter mugga i kjøleskapet. Jeg syntes iallefall det gav god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...