Gå til innhold

Test fra billige-tester - svak strek


akicha

Anbefalte innlegg

klarte ikke la være å teste, selv om jeg visste det var veldig tidlig... Og så dukket det opp to streker! Den ene er dog veldig svak- men definitivt en strek... På bruksansvisningen står det bare at man skal teste igjen om 48 timer hvis det er svak strek- ikke noe om sannsynligheten for graviditet...

Er det noen som har lignende erfaring med teststrips fra billigetester?

Jeg vet jo at på f.eks clearblues så er en strek en strek uansett sterk eller svak..., men jeg tør ikke helt å stole på at dette var en positiv test...

Det skal tilsies at ifølge mine beregninger så hadde jeg eggløsning ca lørdag-mandag, altså ca en uke siden, så det er jo veldig tidlig å teste..

Og når jeg nå er inne på tema og har fått et veldig oppsving i håpet om at jeg kan være gravid, så kan jeg jo også skrive at jeg har kjent mye i livmoren siste dagene. Det kribler der nede, og i går så holdt jeg på å sovne i badekaret! -Og så har jeg kjent en merkelig følelse av å være veldig sliten i beina siste dagene, som en slags antydning til "restless legs" (som jeg har skrevet innlegg om tidligere)...

Håper noen vil svare meg! -Jeg har litt behov for noen svar nå...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testa positivt med en sånn billig-test dagen før jeg skulle hatt mensen. Streken var veldig svak hos meg også, så jeg testa igjen dagen etter, med CB, og fikk positivt svar igjen. Så det er absolutt mulig at du er gravid!

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt med en sånn billig-test dagen før jeg skulle hatt mensen. Streken var veldig svak hos meg også, så jeg testa igjen dagen etter, med CB, og fikk positivt svar igjen. Så det er absolutt mulig at du er gravid!

Krysser fingrene for deg!

Jeg kjenner at jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke er det hvertfall... Tok en test til senere på dagen og den var blankt negativ, men man skal jo teste på morgenen slik jeg gjorde med den første...

Jeg kommer til å teste igjen i morgen tidlig.. Pga ustabil syklus vet jeg ikke helt når jeg skulle forventet mensen, men det er nok ikke enda uansett..

Men, kan man få et strek uten at det er hcg-hormon? Og har man hcg-hormon, så er man vel gravid? Eller? Hater å måtte vente å se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke er det hvertfall... Tok en test til senere på dagen og den var blankt negativ, men man skal jo teste på morgenen slik jeg gjorde med den første...

Jeg kommer til å teste igjen i morgen tidlig.. Pga ustabil syklus vet jeg ikke helt når jeg skulle forventet mensen, men det er nok ikke enda uansett..

Men, kan man få et strek uten at det er hcg-hormon? Og har man hcg-hormon, så er man vel gravid? Eller? Hater å måtte vente å se!!

Kroppen produserer såvidt jeg vet bare hcg når man er gravid, ja. Selvfølgelig kan det være noe feil med testen, men vi får jo tro og håpe at du er gravid!

Jeg skjønner at du syns det er lenge å vente til du får testet på nytt, jeg husker jo hvor utrolig spent jeg var selv, men det er ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet;)

Lykke til nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke er det hvertfall... Tok en test til senere på dagen og den var blankt negativ, men man skal jo teste på morgenen slik jeg gjorde med den første...

Jeg kommer til å teste igjen i morgen tidlig.. Pga ustabil syklus vet jeg ikke helt når jeg skulle forventet mensen, men det er nok ikke enda uansett..

Men, kan man få et strek uten at det er hcg-hormon? Og har man hcg-hormon, så er man vel gravid? Eller? Hater å måtte vente å se!!

Testen skal bare slå ut på HCG, som er eit hormon som produseres under graviditet.

Det finnes og andre muligheter, sjølv om dei trulig er sjeldnare. Det kan og produseres HCG av kreftceller i livmoren, og hos menn kan ein sjå HCG ved testikkelkreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen produserer såvidt jeg vet bare hcg når man er gravid, ja. Selvfølgelig kan det være noe feil med testen, men vi får jo tro og håpe at du er gravid!

Jeg skjønner at du syns det er lenge å vente til du får testet på nytt, jeg husker jo hvor utrolig spent jeg var selv, men det er ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet;)

Lykke til nok en gang!

Takk!

Jeg har bestilt mange tester, så jeg kan jo bare teste i vei i dagene framover ... :-)

Litt av det jeg stusser over er jo det at hvis det var en positiv test, så fikk jeg det jo så tidlig! Jeg kan tidligst ha blitt gravid for 8 dager siden... Vet ikke om det er mulig å teste positivt så tidlig jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Jeg har bestilt mange tester, så jeg kan jo bare teste i vei i dagene framover ... :-)

Litt av det jeg stusser over er jo det at hvis det var en positiv test, så fikk jeg det jo så tidlig! Jeg kan tidligst ha blitt gravid for 8 dager siden... Vet ikke om det er mulig å teste positivt så tidlig jeg..?

Det høres jo veldig tidlig ut å teste positivt, men jeg har ikke noe vettugt svar på om det er mulig eller ikke. Du må nok bare vente og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt med en sånn billig-test dagen før jeg skulle hatt mensen. Streken var veldig svak hos meg også, så jeg testa igjen dagen etter, med CB, og fikk positivt svar igjen. Så det er absolutt mulig at du er gravid!

Krysser fingrene for deg!

Det var nok mulig at jeg var gravid, men det ser ut til at jeg hvertfall ikke er det nå. Ny test var negativ...

Godt det er arbeidsuke igjen, så jeg får litt annet å tenke på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok mulig at jeg var gravid, men det ser ut til at jeg hvertfall ikke er det nå. Ny test var negativ...

Godt det er arbeidsuke igjen, så jeg får litt annet å tenke på :-)

Det var leit. Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellies

Det var nok mulig at jeg var gravid, men det ser ut til at jeg hvertfall ikke er det nå. Ny test var negativ...

Godt det er arbeidsuke igjen, så jeg får litt annet å tenke på :-)

Du kunne ikke ha vært gravid i går, og ikke gravid i dag. Enten er du gravid, eller så er du ikke det. Selv om du skulle være gravid, men at det er en SA på gang, så vil det enda vise positivt på en test en god stund etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke er det hvertfall... Tok en test til senere på dagen og den var blankt negativ, men man skal jo teste på morgenen slik jeg gjorde med den første...

Jeg kommer til å teste igjen i morgen tidlig.. Pga ustabil syklus vet jeg ikke helt når jeg skulle forventet mensen, men det er nok ikke enda uansett..

Men, kan man få et strek uten at det er hcg-hormon? Og har man hcg-hormon, så er man vel gravid? Eller? Hater å måtte vente å se!!

Riktig ressonert! En strek er en strek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig ressonert! En strek er en strek!

En strek var en strek i går, men i dag var det ingen strek. Så ingen strek er ingen strek :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke ha vært gravid i går, og ikke gravid i dag. Enten er du gravid, eller så er du ikke det. Selv om du skulle være gravid, men at det er en SA på gang, så vil det enda vise positivt på en test en god stund etterpå.

Jeg mente det ikke så bokstavelig egentlig da. Var nok litt uklar.. Det jeg mente var at testen var svakt positiv i går og klart negativ i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En strek var en strek i går, men i dag var det ingen strek. Så ingen strek er ingen strek :-(

Sånn fungerer det ikke. Du ville ikke fått en strek i går om du ikke hadde hcg-hormonet i urinen. Bare fordi det ikke vises i dag -det kan for eksempel ha med å gjøre på hvilken tid av døgnet du testet siden du testet så tidlig- betyr ikke at det er vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn fungerer det ikke. Du ville ikke fått en strek i går om du ikke hadde hcg-hormonet i urinen. Bare fordi det ikke vises i dag -det kan for eksempel ha med å gjøre på hvilken tid av døgnet du testet siden du testet så tidlig- betyr ikke at det er vekk.

Jeg vet bare at jeg utførte testen på søndag riktig, og fikk helt helt tydelig en lyserosa strek. Det var ingen skygge, men den var svak. Jeg har testet til omtrent samme tid hver morgen siden det, og alle tre dagene siden har vært negative tester. Jeg ANER ikke hvordan dette kan skje, men sånn er det nå hvertfall...

Som jeg har skrevet før så testet jeg jo ALTFOR tidlig, helt idiotisk, men klarte ikke la være. Sånn ift eggløsning så venter jeg mensen en gang i dagene fra lørdag til tirsdag. Så førstkommende lørdag er jo aller aller tidligst som er vits i å teste. Tenker mandag eller tirsdag er aller mest realistisk med forventet mens...

Jeg fortsetter vel å teste til jeg går tom tenker jeg... :-S

Jeg har jo forøvrig få tegn til graviditet da, og jeg kjenner MYE etter om dagen. Jeg får alltid ømme og større pupper i god tid før mensen, og det har jeg enda ikke fått da , men det kan vel ikke være et tegn at jeg ikke får det når jeg vanligvis pleier?

Men, det som jeg lurer mest på er hva jeg kjente i går.. I ca 1-2 timer i går ettermiddag fikk jeg en merkelig smerte som jeg ikke klarte å plassere helt. Den var ikke sterk og heller diffus. Jeg pleier å ha litt murringer i livmoren i tiden før mensen, så det er ikke unormalt at jeg begynner å kjenne noe... Men dette var litt annerledes. Minnet mer om den smerten jeg har første dag med mensen, bare i mye mindre skala... Tror ikke jeg klarer å forklare det... Det forplantet seg litt til ned mot lysken på begge sider. Det stakk på en måte... Og så gikk det over.. I dag har jeg bare normale murringer og den normale "kløen" som jeg av og til har i livmoren(kan være noe mer nå da...- men antagelig bare jeg som legger mer merke til det nå....

Men, bottom line er og blir at jeg ikke har noen spesielle tegn til noe og det er altfor tidlig å teste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at jeg utførte testen på søndag riktig, og fikk helt helt tydelig en lyserosa strek. Det var ingen skygge, men den var svak. Jeg har testet til omtrent samme tid hver morgen siden det, og alle tre dagene siden har vært negative tester. Jeg ANER ikke hvordan dette kan skje, men sånn er det nå hvertfall...

Som jeg har skrevet før så testet jeg jo ALTFOR tidlig, helt idiotisk, men klarte ikke la være. Sånn ift eggløsning så venter jeg mensen en gang i dagene fra lørdag til tirsdag. Så førstkommende lørdag er jo aller aller tidligst som er vits i å teste. Tenker mandag eller tirsdag er aller mest realistisk med forventet mens...

Jeg fortsetter vel å teste til jeg går tom tenker jeg... :-S

Jeg har jo forøvrig få tegn til graviditet da, og jeg kjenner MYE etter om dagen. Jeg får alltid ømme og større pupper i god tid før mensen, og det har jeg enda ikke fått da , men det kan vel ikke være et tegn at jeg ikke får det når jeg vanligvis pleier?

Men, det som jeg lurer mest på er hva jeg kjente i går.. I ca 1-2 timer i går ettermiddag fikk jeg en merkelig smerte som jeg ikke klarte å plassere helt. Den var ikke sterk og heller diffus. Jeg pleier å ha litt murringer i livmoren i tiden før mensen, så det er ikke unormalt at jeg begynner å kjenne noe... Men dette var litt annerledes. Minnet mer om den smerten jeg har første dag med mensen, bare i mye mindre skala... Tror ikke jeg klarer å forklare det... Det forplantet seg litt til ned mot lysken på begge sider. Det stakk på en måte... Og så gikk det over.. I dag har jeg bare normale murringer og den normale "kløen" som jeg av og til har i livmoren(kan være noe mer nå da...- men antagelig bare jeg som legger mer merke til det nå....

Men, bottom line er og blir at jeg ikke har noen spesielle tegn til noe og det er altfor tidlig å teste..

Lykke til! *krysser fingrene for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! *krysser fingrene for deg*

Takk, men det hjalp nok ikke dessverre... Brun utflod med bittelitt rødt i..., det er nok mensen som kommer på dagen når den skal omtrent... :-( Jeg er ikke hjemme og mannen min har en dårlig dag, tror jeg venter til i morgen med å fortelle han det... Han kommer til å bli så skuffet... Enda mer skuffet enn meg tror jeg.. Huff...h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...