Gå til innhold

tre ting på en gang

Anbefalte innlegg

Gjest smulan

hei. er en jente på 17 år

har følgende spørsmål:

1: jeg har en litt stor kul jeg tror er en kvise omtrent i lysken. den er på størrelse med en ert. før var den også litt større. den er rød og ligner nå en kvise. hva skal jeg gjøre med den???

2: jeg røyter ganske mye.(plager meg). er det lurt å for eksempel gå med et tørkle på hodet når jeg er ute i solen? eller er det om å gjøre å tilføre hodebunnen mye "lys og varme" slik at håret vokser bedre. Hva liker håret best???

3:hudproblem...eller no. jeg synes jeg har så grå hud rundt øynene...hva kan dette komme av? jeg tror jeg sover nok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27881-tre-ting-p%C3%A5-en-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

"1: jeg har en litt stor kul jeg tror er en kvise omtrent i lysken. den er på størrelse med en ert. før var den også litt større. den er rød og ligner nå en kvise. hva skal jeg gjøre med den???"

Du må nesten vise dem fram til en lege da jeg dessverre ikke kan gi deg en god vurdering av kulen pr. brev. Muligens er det nettop en kvise eller en liten verkebyll. Legen kan avgjøre om den evt. bør åpnes eller om det er best å se tiden litt an.

"2: jeg røyter ganske mye.(plager meg). er det lurt å for eksempel gå med et tørkle på hodet når jeg er ute i solen? eller er det om å gjøre å tilføre hodebunnen mye "lys og varme" slik at håret vokser bedre. Hva liker håret best???"

Det er normalt at man røyter mer i perioder. Bruk av skaut vil sannsynligvis ikke påvirke hårtapet. Dersom du opplever hårtapet som unormalt stort synes jeg du bør ta kontakt med lege.

"3:hudproblem...eller no. jeg synes jeg har så grå hud rundt øynene...hva kan dette komme av? jeg tror jeg sover nok."

Tips:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/31123636.html

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...