Gå til innhold

Er flukt egentlig et alternativ for meg?


Gjest down and out?

Anbefalte innlegg

Gjest down and out?

I det siste har jeg litt for mange ganger fått høre at jeg ikke duger: Jeg er arbeidssøker, på attføring, nærmer meg 50, alenemor, og har i tur og orden fått avslag på praksisplass, fått høre fra flere arbeidsgivere at jeg er altfor gammel og har barn som har brukt denne søndags formiddag til å fortelle meg i ganske klare ordelag hva for en udugelig, lat (jeg ba _dem_ rydde, bl.a.) og egoistisk mor jeg er. Og når jeg søker støtte hos deres far, får jeg vite at jeg har gjort så dårlig oppdragerjobb at slike utbrudd fra ungene kan jeg ta skylda for selv!

På slike dager vurderer jeg å gi opp, ja. Vet liksom ikke hvordan jeg skal holde motet oppe - det motet jeg trenger for å søke flere jobber, smile til flere mennesker, forsøke komme meg tilbake til yrkeslivet - og ha overskudd til å takle barna på en voksen måte... det blir en ond sirkel.

Dette er bare et hjertesukk. Måtte få sagt hvordan jeg har det et sted der jeg ikke blir motsagt med en gang, i hvert fall. Skjønt jeg får vel passet påskrevet her inne også, gjetter jeg.

Det er jammen ikke lett å være menneske. Har brukt noen timer til å se etter bosted på andre siden av landet, der jeg selv vokste opp. Men noe sier meg at det bare er en flukt, en livsløgn. At det ikke vil bli noe bedre om jeg bare rømmer min vei til et sted der jeg hadde en oppvekst med foreldre å gå til, venner, og natur som er annerledes enn her.

Eller er flukt av og til det beste alternativet, tro? Hva er det jeg egentlig behøver for å komme ned på beina så jeg kan fungere både som arbeidstaker, mor og menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Eller er flukt av og til det beste alternativet, tro? Hva er det jeg egentlig behøver for å komme ned på beina så jeg kan fungere både som arbeidstaker, mor og menneske?"

Min første tanke er, hvor gamle er barna? Kan man snakke til dem som voksne? Jeg synes at du kan innkalle til et møte. Snakk seriøst med dem om dine tanker om å flytte/flykte.

Attføring, men på jakt etter jobb? Hvor mye jobb ville du ha? Hva liker du å gjøre? Dette er for å øke inntekt eller få et greit arbeidsliv/liv ? Det finnes en jobb for alle må vi tro, i en eller annen form. Kunne du jobbet gratis/frivillig hjelper, slik at du kommer deg ut litt? Hva vil gjøre deg godt? Mange spørsmål, men litt å tenke på.

Jeg tror du må få på plass dette i tankene og at flukt ikke hjelper før du har gjort et forsøk der du står nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary J. Blige

Uff, jeg forstår at du trenger komme med et hjertesukk. Kjære deg, det er ikke godt å få høre slik fra dem rundt deg.

Jeg hadde blitt veldig lei meg og såret. Du er et unikt menneske, med meget høy verdi, det må du aldri glemme.

Jeg synes det Pekkaline foreslo var flott, å kalle sammen til et møte.Luft dine tanker og fortell hvordan det føles innerst i deg. Da vil de sikkert tenke og snakke annerledes om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...