Gå til innhold

Medisiner eller angst?


rose23

Anbefalte innlegg

Enkelte dager, spesielt mye i det siste, har jeg hatt knugende angst. Kan hive i meg 30-40 mg truxal, men føler ikke at det hjelper noe. Av og til drikker jeg meg full for å få en pause fra angsten, men den blir ikke akkurat bedre av det neste dag. Det er akkurat som jeg må puste med viljen, hjertet smeller ukontrollert i brystet. Jeg klarer ikke spise og noen ganger sliter jeg også med å svelge spytt. Jeg prøver ofte å kontrollere angsten med å fikle meg ting. Kan rive opp en avis i 10.000 småbiter og slikt... men noen ganger greier jeg ikke gjøre annet enn å ligge i fosterstilling på gulvet og hive etter pusten. Nå lurer jeg på om jeg skal tigge behandleren min om sterkere medisin som er vanedannende. Hva synes dere? Jeg føler nesten hver dag at jeg er i ferd med å dø. Verre å ha angst enn om jeg skulle bli avhengig av piller. Angsten kommer i perioder. Noen ganger kan det gå flere uker uten... men nå er det helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva med en henvisning til psykomotorisk fysioterapi?

Jeg foreslår raske gåturer fremfor mer medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...