Gå til innhold

Feilmelding ved nettverkstilkobling


Gjest Line Lus

Anbefalte innlegg

Gjest Line Lus

Noen som kan gi meg noen tips på hvordan jeg kommer videre her; prøver å koble meg på nettet med laptop'n(wlan), men får det ikke til. Forsøker så å reparere trådløs nettverkstilkobling, men får beskjed "kan ikke fullføre reparasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan fullføres: Fornyer IP-adressen. Kontakt nettverksansvarlig for hjelp".

Jeg har verken nettverksansvarlig eller peilig på hvordan jeg ska få maskinen på nett, noen som vet hva jeg bør gjøre?

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Det hender jeg må ta med meg maskinen nærmere den trådløse enheten. Da kobler det seg på igjen.

Er også temmelig hjelpeløs med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsvarende beskjed for noen dager siden, og ettersom jeg verken kan noe om det eller gadd å ringe noen sent på kvelden, slo jeg bare av og gikk og la meg. Neste dag var forbindelsen oppe igjen., så kanskje det var en feil i området??

Noen ganger faller jo kabel-tv'n ut også, uten at det er vår skyld, så jeg tenkte at kanskje kan det samme skje en gang i blant med internettilgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut strømkontakten til det trådløse nettverket, vent 30 sekunder og sett den inn igjen. Det pleier å hjelpe på min i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut strømkontakten til det trådløse nettverket, vent 30 sekunder og sett den inn igjen. Det pleier å hjelpe på min i hvert fall.

hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Line Lus

Jeg fikk tilsvarende beskjed for noen dager siden, og ettersom jeg verken kan noe om det eller gadd å ringe noen sent på kvelden, slo jeg bare av og gikk og la meg. Neste dag var forbindelsen oppe igjen., så kanskje det var en feil i området??

Noen ganger faller jo kabel-tv'n ut også, uten at det er vår skyld, så jeg tenkte at kanskje kan det samme skje en gang i blant med internettilgangen?

Har hatt denne feilmeldingen rimelig lenge, men har hatt en annen pc som jeg bruker til surfing. Er litt kjedelig å bruke 12 lapper på en laptop som jeg ikke får brukt :(

Har forsøkt alt en vanlig dødelig kan komme på, men kommer fortsatt ikke på nett. Forsøkte med nettverkskabel istedenfor trådløst, men fikk fortsatt feilmelding(begrenset står det).

Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut strømkontakten til det trådløse nettverket, vent 30 sekunder og sett den inn igjen. Det pleier å hjelpe på min i hvert fall.

Lurt! Hvorfor tenkte jeg ikke på det åpenbare? ;-)

Jeg prøvde meg med å skru datamaskina av og på igjen, hvilket er min vidunderkur mot det meste, men det funka altså ikke mot dette.

jeg skal prøve å hsuke tipset ditt til neste gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt! Hvorfor tenkte jeg ikke på det åpenbare? ;-)

Jeg prøvde meg med å skru datamaskina av og på igjen, hvilket er min vidunderkur mot det meste, men det funka altså ikke mot dette.

jeg skal prøve å hsuke tipset ditt til neste gang:-)

Det er nok tilitis gode råd ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt denne feilmeldingen rimelig lenge, men har hatt en annen pc som jeg bruker til surfing. Er litt kjedelig å bruke 12 lapper på en laptop som jeg ikke får brukt :(

Har forsøkt alt en vanlig dødelig kan komme på, men kommer fortsatt ikke på nett. Forsøkte med nettverkskabel istedenfor trådløst, men fikk fortsatt feilmelding(begrenset står det).

Sukk....

Du kan gjøre det samme med selve modemet også hvis det ikke virker. Slå av strømmen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line Lus

Du kan gjøre det samme med selve modemet også hvis det ikke virker. Slå av strømmen altså.

Har forsøkt alt sammen :( Har lånt en annen laptop som gikk på nett umiddelbart, det er m.a.o. ingen feil på adapterne etc.

Klør meg fortsatt i hodet...Feilen må ligge på laptop'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt alt sammen :( Har lånt en annen laptop som gikk på nett umiddelbart, det er m.a.o. ingen feil på adapterne etc.

Klør meg fortsatt i hodet...Feilen må ligge på laptop'n...

Har du trykket på nettverksknappen *dukker*?

Jeg har nemlig glemt det noen ganger.

Hva skjer hvis du trykker på se tilgjengelige trådløse nettverk?

Dette er tilitis område altså, hun har fått noen hysteriske telefoner fra en Dorthe med dolabstinenser noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Line Lus

Har du trykket på nettverksknappen *dukker*?

Jeg har nemlig glemt det noen ganger.

Hva skjer hvis du trykker på se tilgjengelige trådløse nettverk?

Dette er tilitis område altså, hun har fått noen hysteriske telefoner fra en Dorthe med dolabstinenser noen ganger.

Ser mitt eget og naboenes nettverk, men får beskjed om at tilgangen til mitt egen nettverk er begrenset(enda det ikke er sikret). Fikk som nevnt opp en annen laptop på nettet uten videre problem. Bruker dessuten en annen pc på samme trådløse nett, også denne uten oppkoblingsproblemer...? ! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt fast ip på laptopen din? Syns å huske at jeg hadde lignende problem en gang og at det da var to like ip'er som krasjet med hverandre. (Sjekk på www.whatsmyip.com ) Kan det være noen porter som ikke er åpne?

Forøvrig anbefaler jeg sterkt at du sikrer nettverket ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mitt eget og naboenes nettverk, men får beskjed om at tilgangen til mitt egen nettverk er begrenset(enda det ikke er sikret). Fikk som nevnt opp en annen laptop på nettet uten videre problem. Bruker dessuten en annen pc på samme trådløse nett, også denne uten oppkoblingsproblemer...? ! ?

Da er jeg så blond at jeg vil tro at nettverkskortet ditt har gått i laptopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg fikk akkurat samme meldinga i forrige uke, og da var det boksen fra Telenor som hadde gått til helvete. Heter det modem, tro? ;) Venter på ny boks nå ihvertfall, stjæler nett fra naboen så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat samme meldinga i forrige uke, og da var det boksen fra Telenor som hadde gått til helvete. Heter det modem, tro? ;) Venter på ny boks nå ihvertfall, stjæler nett fra naboen så lenge.

Stemmer! DET var det som var problemet. Ny router fra leverandøren Line Lus! Det er det som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...