Gå til innhold

vær så snill svar meg (bipolar)


Gjest lisa kata 24

Anbefalte innlegg

Gjest lisa kata 24

Jeg fikk diagnose bipolar for 4 år siden, jente på 24 år. plz zvar meg på dette: har jeg vært hypoman nå? (har liksom sett på meg selv som frisk siste året)

Jeg hadde et lite vorspiel hjemme hos meg og fikk vite at to av guttene trodde jeg hadde røyka HASJ fordi jeg hadde sånn latterkrampe. Jeg har altså ikke røyka noe hasj. Er det tegn på hypomani?

Jeg har sovet mye mindre, solgt pianoet mitt og festet og farga håret rødt, angrer litt. Så har jeg hatt det jævlig BRA egentlig og det er så irriterende og lissom må begrense meg selv når jeg har det bra fordi andre reagerer og tror det ikke er normalt å være litt oppstemt.

Men jeg har trodd jeg har vært frisk og normal, slik en SKAL være, fordi jeg har fungert så bra, men nå plutselig etter en tid med å ha det så bra så er lufta i ballongen gått ut, og jeg er drit sur og irritert og ufattelig sliten. Jeg sjekket ut masse kurs og språkskoler i Spania, men nå vil jeg bare trygde meg. Blir veldig hardt å komme seg på kurset i morgen tidlig, men jeg SKAL. Men jeg skulle liksom kjøpe melk idag, men kom meg ikke ut av senga en gang. Jeg har lyst til å banne veldig mye nå fordi jeg er sur og irritert på verden, og bare sånn vond følelse inni meg, og får mer og mer sement inni meg HAR MEDISINENE SLUTTET Å VIRKE???

Hvorfor er jeg ikke hundre prosent stabil når jeg tar medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipolar II-diagnose

Høres ut som du har vært 'høy' ja! Har du sjekket serumverdi i løpet av tiden du har gått på medisiner? Det kan være du trenger høyere dose. Du skrev ikke hvilken medisin du bruker, men Lamictal f.eks tror jeg tar bort det meste av depresjonene, men man kan fortsatt bli (litt) hypoman. Hør med den som skrev ut medisiner til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisa kata 24

Høres ut som du har vært 'høy' ja! Har du sjekket serumverdi i løpet av tiden du har gått på medisiner? Det kan være du trenger høyere dose. Du skrev ikke hvilken medisin du bruker, men Lamictal f.eks tror jeg tar bort det meste av depresjonene, men man kan fortsatt bli (litt) hypoman. Hør med den som skrev ut medisiner til deg.

hva skal jeg gjøre egentlig? jeg har så vond følelse inni sjelen min at jeg ikke får sove og jeg pleier få et enormt søvnbehov når jeg er deprimert (hvis det er det jeg blir nå), og har sove så lite i det siste at jeg sikkert sover i 15 timer i mårra også er 3300 kr for kurs bare bortkasta penger. nei jeg bare MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ komme meg dit! Viljestyrke må jeg mobilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar II-diagnose

hva skal jeg gjøre egentlig? jeg har så vond følelse inni sjelen min at jeg ikke får sove og jeg pleier få et enormt søvnbehov når jeg er deprimert (hvis det er det jeg blir nå), og har sove så lite i det siste at jeg sikkert sover i 15 timer i mårra også er 3300 kr for kurs bare bortkasta penger. nei jeg bare MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ komme meg dit! Viljestyrke må jeg mobilisere.

Tenk "om jeg går på kurset i morra kan jeg sove leeenge etterpå!". Og så tenker du på hva det koster og hvor mye du kommer til å lære.

...men nå håper jeg du har kommet deg i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Du har nok vært hypoman.

2. Ofte må en prøve seg frem og justere medisiner inntil en finner den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...