Gå til innhold

Hvorfor gir de meg ikke fred?


Gjest Mallin

Anbefalte innlegg

Gjest Mallin

Jeg må spørre dere om råd, ellers kommer jeg til å bli helt gal snart!

Jeg er ei jente på 18 som går på vgs. Har slitt psykisk ganske lenge, men først nå nylig har jeg begynt å få behandling. Jeg har begynt å gå til psykolog og siden timene der er på dagtid så måtte skolen min informeres om dette slik at jeg ikke skal få ugyldig fravær.

Det var for ca. 2 mnd siden at mamma måtte ringe skolen, slik at de kunne informere de lærerene som har med meg å gjøre om at jeg går til psykolog.

Jeg tenkte ikke så mye over dette, annet enn at det var litt flaut at de skulle vite at jeg måtte ha psykologhjelp. Men tenkte med meg selv at de kom sikkert til å late som ingenting, og at de kom til å akseptere at jeg noen ganger måtte gå fra undervisningen fordi jeg skulle til psykologen. Vel, hadde det bare vært så vel...

Etter de har fått vite at jeg sliter psykisk har de totalt forandret oppførsel mot meg. Selv om jeg oppfører meg på samme måte som jeg alltid har gjort på skolen (jeg er en oppegående, pliktoppfyllende og hyggelig elev), så har tydeligvis flere av lærerene klikket.

De ble først og fremst ganske sjokkert over at JEG av alle kunne slite psykisk, de har vanskelig for å forstå hvorfor den snille, vakre og tilsynelatende tilfredse jenta skulle ha problemer. Og flere av lærerene mine har plutselig fått det for seg at de skal bry seg så om meg. De smiler medfølende og "synes synd på deg" smil, kommer ofte og gir meg en klem eller stryker meg på hodet/ryggen for ingenting liksom.. Noen av lærerene tar meg med ut av klasserommet midt i en time (mens vi jobber med oppgaver) for å skulle prate om problemene mine og hvordan jeg har det.

Jeg takler ikke denne uønskede oppmerksomheten. Det er direkte ubehagelig og flaut. Lærerene har fått beskjed om at jeg ikke skal ha noen "spesial behandling", men de behandler meg tydeligvis helt annerledes allikevel. Det er også en gutt i klassen som går til psykolog, han har aldri lærerene oppført seg annerledes mot. Ganske rart at de skal gjøre forskjell på det i såfall.. Nå er det heldigvis så og si sommerferie, men jeg skal tilbake samme plass til høsten og hun ene læreren sender meg litt tekstmeldinger fra tid til annen. Det er først og fremst kvinnelige ansatte som har forandret seg i væremåte mot meg.

Hvorfor har de forandret seg så mye i forhold til meg, når jeg selv faktisk ikke har forandret meg i væremåte? Og hvordan kan jeg få dem til å ikke bry seg, og rett og slett bare gi meg fred?!

Håper dere har noen råd! Begynner virkelig å gå meg på nervene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Når jeg gikk på videregående hadde de mangt et møte om meg på grunn av min panikkangstlidelse. Nå må jeg legge meg, trøøøt, men kommer innpå i morgen for å skrive litt om mine erfaringer fra den tiden.

So long. Dette kan forbedres tror jeg:o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de skal behandle deg slik de gjør. Du går til psykolog for å få behandling, ikke til lærerne.

Kunne din mor hjelpe deg å få til en avtale, evt. med rektor involvert, slik at lærerne får skrudd på hodet riktig vei igjen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss vesla

Når jeg gikk på videregående hadde de mangt et møte om meg på grunn av min panikkangstlidelse. Nå må jeg legge meg, trøøøt, men kommer innpå i morgen for å skrive litt om mine erfaringer fra den tiden.

So long. Dette kan forbedres tror jeg:o)

Mvh

hei!

jeg var syk gjennom hele vgs, innlagt i 2.klasse, så gikk 2.klasse på nytt året etter. ene læreren min sa at det var så viktig at jeg informerte hele klassen min om min tilstand før jeg skulle legges inn. og jeg likte denne læreren, han var ok mot meg og jeg kunne snakke med han om det var noe, så jeg hørte på han og hadde "foredrag" om meg selv en skole time til klassen min, som jeg egentlig ikke kjente så godt. jeg fatter ikke hvorfor jeg gjorde dette og hvorfor han foreslo det. jeg var jo så tørst på opmerkelse og å bli sett, så trodde dette kunne være greit. men dette ble helt feil og jeg sliter med ganske spesielle ting og det ble bare veldig feil. etter jeg kom igjen fra sykehus var det mange som ikke sa hei til meg en gang.

jeg synes du bør ta det opp, det er ikke noe ok å bli forskjellig behandlet når du egentlig vil ha skolen som et "nøytralt" sted.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...