Gå til innhold

Psyko i hodet.


Gjest Androdine

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine

Føler meg så rar. Det er som jeg lever i to virkeligheter. Det er den "normale" meg, som arbeider og har ansvar. Det er oxo den som rydder og vasker opp og som blir oppslukt av bøker. Den som liker å diskutere og prate - og skrive. Den som koser seg sammen med tantebarnet, eller passer venners barn og elsker det.

Men så er det en svart skygge som innhenter meg. Føles som en stor edderkopp som har fanget meg i et nett, og jeg kommer ikke ut. Denne skyggen er stor og skremmende, og jeg får absurde og ekle tanker og fantasier. Jeg føler meg regelrett sinnsyk. Ekle, fordreide tanker, forferdelige mareritter av at noe skal ta meg, eller at jeg mister noen som betydde ALT i ordets rette forstand.

Er redd jeg mister forstanden. Føles slik. Har gått så lenge og hatt ekstrem angst at jeg begynner å føle meg rar. Jeg burde fått et eller annet å roe meg på, uansett hva det var, men det får jeg ikke.

Er dette forsvarlig av psykiateren min?

Jeg prøver å være i lyset, i sola. Jeg konser om å puste osv. Jeg strekker meg etter sola. Men skyggen er for lang, og det føles ut som den sluker meg.

Det står mellom mørket og lyset. Jeg står på et stupebrett og vet ikke hvilken vei jeg skal vippe.

Jeg har en utenomjordisk trang til å ringe h*n..som en slags magnet..det føles så sterkt fysisk.

Men så får jeg disse "syke", ekle, absurde og uforståelige tankene og følelsene, og det er som h*n blir splittet i to...er ikke den h*n var..jeg føler at jeg pendler mellom denene og andre følelsen med bare noen sekunders mellomrom...

Føles ut som det tilter for meg..innenfor, eller utenfor grensene mine? hvor er jeg, hvor finner jeg igjen meg selv og kroppen min?

HVA har skjedd siden jeg føler det sånn? Jeg forstår ikke..jeg klarer ikke å forstå det..jeg forstår ikke hvorfor jeg har det sånn..

Føler meg bare helt..rar..merkelig..og sliter med en slags skam..en ekkel, fæl skam osom klamrer seg rundt meg som en blekksprut..

Jeg må utav dette hullet før jeg blir slukt...eller spist levende..hva skjer i toppetasjone min?

Hadde jeg bare forstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinne 46

Eg brukte ei lita dose nevroleptika mot slike tanker. Ulempa var at eg blei skrekkeleg trøtt. Å skulle ta seg av mange barn, og vere så trøtt var eit slit :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Androdine

Tror det er sånn med alle jeg at de balanserer mellom mørket og lyset,sånn er livet.

Ja det er vel det. Godt å høre at du ikke tenker at jeg er veldig psyk eller noe, for jeg har begynt å lure selv. Fikk snakka litt kort med behandleren i sted og han syntes ikke at det var noe rart jeg føler det slik, fordi hele verdensbildet mitt er i ferd med å briste. Og han vil ikke gi meg mer medisiner, for da kommer jeg ikke videre, mener han. Egentlig glad han ikke er ukritisk, men når det står på som verst og det er som jeg ikke kan holde ut, så blir jeg omtrent desperat. Enten er han sadist, eller han har en vanvittig tiltro til meg, ellers så er han faktisk fornuftig. Velger å tro det siste.

Han hadde en interessant sammenligning. Han sa at arbeidere som skal bygge et hus, kan ta seg en oppstiver av og til, men hvis det blir for mye så vil de ikke klare å bygge huset, men bare skjeve vinkler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Ja det er vel det. Godt å høre at du ikke tenker at jeg er veldig psyk eller noe, for jeg har begynt å lure selv. Fikk snakka litt kort med behandleren i sted og han syntes ikke at det var noe rart jeg føler det slik, fordi hele verdensbildet mitt er i ferd med å briste. Og han vil ikke gi meg mer medisiner, for da kommer jeg ikke videre, mener han. Egentlig glad han ikke er ukritisk, men når det står på som verst og det er som jeg ikke kan holde ut, så blir jeg omtrent desperat. Enten er han sadist, eller han har en vanvittig tiltro til meg, ellers så er han faktisk fornuftig. Velger å tro det siste.

Han hadde en interessant sammenligning. Han sa at arbeidere som skal bygge et hus, kan ta seg en oppstiver av og til, men hvis det blir for mye så vil de ikke klare å bygge huset, men bare skjeve vinkler osv.

Et godt eksempel det med huset ja ; )

Har tro på deg jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...