Gå til innhold

Ikkje berre sex


Gjest mann61

Anbefalte innlegg

Gjest mann61

Eg og sambuaren har eit godt liv med kvarandre, men eg har ikkje den heilt gode kjensla når det gjeld sex. Me har hatt eit og anna problem tidlegare og ho har vore utro og. Ei hending som sjølsagt sette djupe merke i meg.

Eg har framleis vanskar når me skal ha sex i lag, mest for eg ikkje kan sjå ho elskar det me gjer for kvarandre.

Er det ikkje vanleg at me seier noko eller gjer noko som syner kva som er godt eller fint når me elskar? Ho har ikkje for vane og sei noko eller gje meldingar attende om ho er nøgd eller ikkje. Det sårar meg og eg meiner det øydelegg heile opplevinga.

Sjølsagt er det hendinga frå tidlegare som gjer meg uroleg i staden for glad når me har sex. Korleis kan eg fortelja korleis eg opplev det og kor usikker det gjer meg?

Eg vil ikkje gje ho nokre vonde påminningar men samstundes skulle eg gjerne vore overtyda at det er noko meir og ikkje berre sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, kan du ikke bare fortelle henne rett ut hva du ønsker da? Det finnes uhyre få tankelesere i verden, og de færreste er gift ;)

Si på en pen måte at du blir usikker på om hun liker det du gjør. Fortell at du gjerne ønsker hun forteller deg hva hun liker, hva hun ikke liker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sex er noe mer

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og manglende gode tilbakemeldinger gjør at du blir minnet om utroskapen?

Men hvis hun ikke vet hvor sårt dette er for deg, så blir du nødt til å si ifra.

Jeg har også blitt utsatt for utroskap, og det tok lang tid for oss å komme over dette. Det som har vært vanskeligst for kona å forstå, er at enkelte ting setter seg godt fast i en periode.

Selv om det meste er mye bedre nå, er sexlivet sårbart.

I tiden før og mens hun var utro, merket jeg godt at hun ikke viste noen glede over sexen hun hadde med meg. Det er fryktelig vondt å oppleve og det bryter ned selvtilliten.

Derfor er det viktig å si ifra på en god måte at dette kanskje minner deg på noe som har vært vondt. Det måtte jeg.

Jeg måtte lenge kjempe med usikkerhet, om hun var ærlig, om hun egentlig savnet han andre, om jeg var god nok osv..

Og jeg har vært nødt til å overbevise meg selv om at jeg er god nok både som mann og elsker, og jeg er overbevist om det også! Så da kan jeg ikke godta at hennes adferd er den samme som på den tiden hvis hun vil unngå mistanke, ikke sant?

Det nytter ikke å ha en likegyldig holdning til partnerens nytelse, selvtillit, seksualitet eller kjærlighet hvis forholdet skal bygges opp igjen etter utroskap.

Det er i begges interesse å unngå sjalusi og mistenksomhet, og du har også ansvar for å fortelle hvordan du opplever det.

Hvis min kone virker uinteressert i meg når vi har sex, eller virker fraværende, bør hun vite at det er hennes egen troverdighet som svekkes. Selv om jeg ikke vil det eller ønsker det, blir dette en vond reprise på noe vi har opplevd før.

Det bør unngås, og det bør kunne diskuteres på en god måte at tilbakemeldinger og respons er nødvendig og viktig. Intimiteten er det mest sårbare og nakne vi har sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...