Gå til innhold

Når partneren går opp i vekt


Gjest fast bruker, anonym nå

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker, anonym nå

Vil gjerne høre fra dere som har erfart dette.

Ikke snakk om at vedkommende ble smellfeit, men 5-10 kg.

Hvordan reagerte dere på det?

Jeg har slanket meg store deler av livet og vil gjerne slutte

med det for å begynne å leve passe sunt/usunt uten for mye fokus

på lite mat osv. Vet at jeg da sansynligvis vil komme til å legge på

meg litt fordi jeg har sultet meg så lenge.

Er redd han skal slutte å synes jeg er attraktiv når jeg går opp i vekt.

Kan det kompensere for kiloene at jeg da blir et gladere og mer harmonsisk menneske som har energi til å leve, elske, le og gråte. Være sosial og ta et glass rødvin om kveldene + tømme smågodtposen en gang i mellom uten å måtte ut på timelange løpeturer etterpå?

Jeg er som sagt ute etter erfaringer. Jeg er ikke ute etter å forfalle, men å leve normalt.

Er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også anonym

Han har lagt på seg litt, og jeg håper han begynner å tenke mer på sunt kosthold. Det går ikke med sjokolade og chips nesten hver dag!

Jeg har også lagt på meg noe, og jeg prøver å ta av og kjøpe sunnere alternativer.

Men det har ikke noe å si for følelsene. Det er viktig at man føler seg vel, og det gjør ikke jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig mange som går opp 5-10 kg etter at man finner en partner. Etter svangerskap f.eks. Selv har jeg vel gått opp ca. 8 siden vi ble sammen, og han har ikke sagt et ord om det, han har hele tiden gitt uttrykk for at han synes jeg er attraktiv og elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Både jeg og mannen min har gått opp en del kilo siden vi møttes. Det er ikke noe vi er fornøyde med noen av oss, men det endrer jo ikke på det faktum at vi elsker hverandre.

Nå driver vi felles sunnhets- og slankeprosjekt frem mot bryllupet. Det er ganske hyggelig.

Men jeg elsker ham både med og uten magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Om du blir en gladere og mer fornøyd kjæreste så gjør det selvfølgelig ingenting om du legger på deg 5-10kg. (Jeg mistenker at du er en som til stadighet er misfornøyd fordi du ikke er -nøyaktig - X antall kilo, som kjæresten din egentlig ikke bryr seg døyten om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig mange som går opp 5-10 kg etter at man finner en partner. Etter svangerskap f.eks. Selv har jeg vel gått opp ca. 8 siden vi ble sammen, og han har ikke sagt et ord om det, han har hele tiden gitt uttrykk for at han synes jeg er attraktiv og elsket.

Akkurat som om vi har noe valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som om vi har noe valg?

Jeg tror faktisk han mener det. Han er vanligvis en elendig skuespiller. Dessuten har jeg fremdeles et stykke igjen til hans nivå ;-) Dessuten _er_ jeg sexy selv med 8 kg for mye .....

Men du har jo et poeng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke gjort meg det spøtt om kjæresten hadde lagt på seg 10 kilo. Det skal adskillig mer til før han blir bælfeit. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen min har lagt på oss noen kilo etter at vil traff hverandre for mange år siden, uten at det overhodet har blitt noe problem. Vi liker å kose oss med god mat og god vin. Hvis vi trener, er det for helse, velvære eller gøy, ikke pga. dårlig samvittighet for mat. Jeg vet at min mann hadde blitt misfornøyd hvis jeg hadde begynt å fokuser på slanking, nekte meg noe godt eller løpe etter en utskeielse.

Kjæresten ble ikke glad i deg fordi du er tynn, men fordi du er deg! Og hvis du blir gladere, mer avslappet og mindre kritisk til deg selv, så blir det vel bare bedre! (Men du må kanskje tåle en vennskaplige humoristisk kommentar eller to...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-kona mi og jeg la nok på oss 10-15kg hver etter at vi ble sammen uten at det gikk utover følelsene vi hadde for hverandre. Vi la sjelden bånd på oss og koste oss med mat og for meg så har det at hun la på seg aldri vært noe som dempet forholdet vårt, heller tvert i mot. Ikke tror jeg det hadde gjort noe om hun ble kjempestor heller, annet enn bekymringer for den generelle helsetilstanden.

Er sammen med en såkalt stor jente nå, hun sliter litt med dårlig selvfølelse, men jeg syns bare hun er kjempedeilig og forteller henne akkurat det. Hun er ett kjempefint menneske og jeg er stormforelsket. Er man glad i noen så tror jeg ikke følelsene forandrer seg så mye, men med overvekt så har man lov til å være litt bekymret. Men man skal kose seg med mat om man kan. Det er jo så godt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...